Keresés ebben a blogban

2014. május 28., szerda

Milyen robogót vegyek ? Piaggio Liberty (50)


.

Gyakran jön  a kérdés, majd erre a válasz, - mire akarod használni ?

 

Ekkor válaszként mindenféle maszatolás aminek a konklúziója a végén az, mindegy, valami olcsó rohangálós legyen. Az okosak ilyenkor is tovább lovagolják a "de mire kell?" vesszőparipát, merthogykérem sportrobogó (pl.Aprilia SR, Italjet Dragster) meg tereprobogó (Yamaha BW'S vagy Aprilia Rally) de van aki a kis-kerekű japánra esküszik (Honda Dio, Yamaha Mint) és manapság egyre többen vannak akik rávágják, valami olcsó kínait......őket mondjuk még a mai napig nem tudom megérteni, de ez legyen az én bajom.

Az én szerény véleményem, ha valakinek ebbe az országba, ezekre a minőségi utakra robogó kell, ne is gondolkozzon tovább : Piaggio Liberty



Igen tudom, ha valami mellett letesszük a voksok akkor illik érvelni is. A cikkben is látható első generációs Liberty-ből van itthon dögivel, bőven lehet válogatni a kínálatból. Nem mai csirkék, mert a fellelhető legelső példányok még '96-'97 körüli gyártásúak, de mint mondtam hatalmas a felhozatal és szép darabokat is lehet könnyen találni jó áron.
Nagy kerekű, nagytestű, - a kényelem és használhatóság szempontjából nem elhanyagolható szempontok ezek. Pl egy Aprilia Scarabeóval szemben fényévekkel jobb a pakolhatósága mivel méretes tároló van a nyereg alatt ami a Scarán nincs, ott csak az utólag felbiggyesztett sisaktartó doboz segíthet amit ha még erre is felrakunk, fenséges cuccolóhelyünk lesz.


 50, 125, 150 köbcentis modellpalettáról bárki kedvére valót találhat és akkor még nem is soroltuk a két és négy ütem kavalkádját, ötven köbcentiből van mindkét variáció, a nagyobbakból csak a 4T. A blokkok mind a jól bevált Piaggio blokkok (ezeket használta a Vespa is) megbízható, nyúzható szerkezetek. A kétütemű  ötvenes a világból kimegy, én már láttam közel 80,000 km-t az órájában mutató példányt is  a nagyobb és az ötvenes 4t -vel sem szokott gond lenni, bár tény azok nem olyan azoknak vannak minimális elvárásai az üzemeltetővel szemben és ha ez elmarad, az a későbbiekben sajnos sok pénzbe kerülhet (...)

.

Menetkomfort : Az összes köbcenti-változatról elmondható, hozza a kategória színvonalát és fogyasztási átlagát, ez utóbbi mondjuk nem saját tapasztalat hanem tesztekből kiolvasott infó. Én sosem értettem hogy egy robogón (főleg egy ötvenesen) mi értelem van ezzel bíbelődni, számolgatni ?  ...rakok bele kétezerért és pont annyiszor járok be vele melóba mintha a kocsiba jóval többért raktam volna, csak itt esetleg megázhatok ;-)
Szóval, azt mondják a bölcs tesztek, a fogyasztás átlagos. Én meg azt, jók a fékek, kényelmes (a kasztni ugyan az 50-150 köbcentis gépeken is) szemrevaló jelenség, talán még szebb is mint a második generációs Liberty, de mint tudjuk a szépség mindenkinek más és mást jelent.
Szóval, ha most robogó vásárlásán gondolkozol és a használtautóponthu-t bámulod, kezd ezzel !

További ötletek és típusok robogó vásárlásához: itt a linken! 

Egy másik Liberty, bővebben: itt a linken

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése