Igaz nem látszik rajta, de az első generációs Piaggio Liberty típus, korban már a második X-et tapossák, szóval nem ezért. Írtunk is már róla itt a blogon a népszerű Milyen robogót vegyek? cikksorozatunkban, tehát ez sem lehet az ok arra hogy ismét foglalkozzunk vele. Hogy akkor miért? Nos, ennek a konkrét példánynak annyira jó a színe :-)
Autókereskedők mondják, manapság a barna az új szürke! Ami az elmúlt egy-két évtizedben a metálszürke szín és azok variációi voltak új autók megrendelése és színkiválasztásakor, az most a metál barna és annak különböző árnyalatai. Van benne némi igazság, még akkor is ha az utcán körbenézve tíz autóból még mindig minimum hat szürke azaz bocsánat, ezüst metál színben pompázik.
De vissza a jó kis Liberty-hez. Az első generációt (képeken) 1997-ben mutatta be a Piaggio a változó igényeknek jobban megfelelni tudó, olcsó, de praktikus tömegmodellként, 16"-os kerekekkel (gumiméret: elől 80/80-16, hátul 90/80-16) szerelt nagy kerekű, egy, de akár két személy szállítására is alkalmas városi rohangálósként aposztrofálva. A Liberty, mely tulajdonképpen a Vespa ET áttervezett és megnövelt, nagy kerekű változata, eltérő méretük és megjelenésük ellenére is számos közös műszaki főelemben és még a az első fejidom / lámpa egységben is osztozik.
- Liberty (50 cm³ 2-ütemű, 50 cm³, 125 cm³ és 150 cm³ 4-ütemű)
- Liberty S (Sport) (50 cm³ 125 cm³ 200 cm³)
A motorja léghűtéses, minden esetben egyhengeres, de különböző hengerűrtartalmú variációkban és kettő, később négyütemű változatban is elérhető volt. Futóműve elöl két hidraulikus teleszkóp, hátul hidraulikus rugós gátlóegységgel rendelkezik a fék elöl tárcsa, hátul dob. Mindkét változat (2T és 4T) 5,5 literes üzemanyagtankkal rendelkezik Önsúlya 87 kg. Az ülésmagasság 780 mm. Fogyasztása használattól függően 2-3,8 liter/100 km (95 vagy 100-as E5) benzin. Nem hivatalos végsebessége kb.: 70 km/h
Visszatérve az eredeti csapásnyomra és a színekhez, talán lehet hogy nem eredeti gyári színvariáció az ami a képeken látható és kicsit gyanús is, engem erősen emlékeztet a MINI, főleg a Countryman- nél használt árnyalatára, de nekem személy szerint bejön és igen, szívesebben látok egy ilyet az utcaképben mint egy százhuszonharmadik ezüst árnyalatú járművet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése