Ennek próbál most kicsit utána menni ez a poszt.
Az olaszok az SR második generációjánál vezették be a Di-Tech befecskendezős rendszert. Az elképzelés az volt hogy a már rég bevált technikát házasítják egy kétütemű blokkal, -így az kulturáltabbá válik mind felhasználó és környezetvédelmi szempontból is. Ennek bevezetésére a csúcskategóriás modelljüket szemelték ki, az SR sportrobogót. Már a hordozó alap is igen ígéretes volt a robogók világában : első-hátsó tárcsafék, vízhűtéses blokk, projektoros első lámpa, sportkipufogó, kényelmes üléspozíció a széles nyergen alatta megfelelő méretű csomagtartó, rendkívül jó menetteljesítmény, stb, stb.
Az alapváltozat karbis volt majd megjelent a Di-Tech variáns is. Berúgókart kár keresni rajta mert ezen nincs, így ha bármi apró kis nyűgje lenne ami más robogónál megoldható némi rugdosással itt az alapból felejtős. Az csak hagyján hogy nincs berúgókar, de gyakorlatilag karburátor sincs csak a befecskendező rendszer. Azért rendszer mert sok apró cucc egymásra épülése ez és ha csak egy is makrancoskodik, borul az egész rendszer.
![]() | |
. |
Használatban rendkívül temperamentumos, keveset eszik a befecskendezőnek köszönhetően és ez a rendszer mellékhatása az is hogy nincs meg benne az a tipikus kétütemű römpöm-pöm-pöm pöfögő hang, alapjárata is olyan sima mint egy 4T-nek. Itthon jellemzően az olaszból behozott, használt gépek után mondanak véleményt az emberek a típusról ami gyakran nem túl hízelgő a típusra. Gyakran megfeledkezve arról az apró kis tényről, az olasz sem feltétlen hülye, ami jó azt nem adja el olcsón csak azért hogy a magyar/román/ukrán robogóneppernek jó legyen (...)
Az SR Di-Tech kellő odafigyeléssel és jó állapotban egy hű és megbízható társ, ellenkező esetben maga az ördög is lehet akár aki rendszeresen kilapítja az egyszeri robogós bukszáját ellenben boldogítja a robogó alkatrész-kereskedőket :-)
SR Di-Tech javítás, mi micsoda, mi mit okozhat :
légkompresszor :
párezres tétel a felújítókészlet hozzá, a nehezen indulást produkálja, nincs megfelelően sűrített levegőnyomás
![]() |
a fémszín kerek tárgy a légkompresszor |
![]() | |
kiszedve, a belső oldaláról fényképezve |
már húzósabb tételek érdemes az ebay-on is böngészni ezeket, a benzinpumpa hibáját és következményét nem kell ugye elmagyarázni, a befecskendező hibája viszont számos csodákra képes. Ha csak kicsit szar akkor még pisil / köpköd, -ez a nehezen indulástól a rossz égésen át (ami a gyertya rendszeres elkoszolódását és/vagy kinyírását jelenti) a váratlan leállás és bakkecske üzemmód megjelenését is hozhatja. Ha nagyon szar akkor nem vagy csak iszonyú nehezen indul esetleg nem pörög fel normálisan.
![]() |
befecskendezőfej |
![]() |
üzemanyag pumpa |
azt hiszem ezt sem kell túlragozni, nem kell ahhoz befecskendezős robogónak lenni hogy ez elkopjon, elmegy a kompresszió, a motor gyenge, nehezen indul, stb. Az árak kicsit magasabbak a di-technél, köszönhetően annak is hogy ebből csak vízhűtéses van az meg mindig kb. másfélszerese egy levegős henger-dugó szettnek árban
![]() |
egy új dugószett |
![]() | |
...és egy kivérzett henger-dugó páros |
Komputer :
kicsi szürke bordázott dobozka és marha drága, hibajelenségre elmondható akkor gyanakodj rá amikor teljesen meghülyül a motorod, már mindent kicseréltél és még mindig sz@r
Jó villamos ember hamar felismeri a hibát, -aki már látott ilyet és átesett a tűzkeresztségen, csak ilyenhez vidd. Lehet ezt törölni, installálni meg minden, de a jó eredményt gyakran csak a csere oldja meg
Összegzés :
Nem kell félni egy Di-Tech robogótól, de fontos szabály ennél a típusnál : leellenőrizhető jó helyről származzon ha használt motorról van szó és üzemeltetéskor csak az előírt olajat adj neki és jó minőségű benzinnel itasd (szereti a 100-as oktános cuccokat EVO meg társai) pancsolás, gányolás kizárva mert megbosszulja magát és akkor sokba fáj. Jó robogózást !
További ötletek, típusok, robogó vásárlásához: itt a linken!
Üdvözlöm!
VálaszTörlésNekem egy olyan kérdésem lenne hogy van egy DITECH motorom és hogy a hajtóműolajat azt hol tudom kicserélni vagy után tölteni vagy van e olyan lehetőség vagy a DITECH-t magának fecskendezi oda?
Ez egy teljesen zart rendszer, marmint a hatso hajtomu. Manualisan lehet csak cserelni az olajat, amibol 1.3dl kell. Egy csavar kitekeresevel lehet leengedni, esegy masik csavar nyilasan keresztul utan tolteni a hajtomuolajat. Googlevel rakeresel lathatod kepeken hol a 2 csavar, vagy toltsd le a Service Mabualt a motorod tipusahoz... jo munkat !
TörlésÜdv!
TörlésVégre egy még élő oldal.
Lenne egy kérdésem, mert nem tudom merre induljak el.
Az én drága Ditech-em egyik pillanatról a másikra bedurcizott.
Egyik héten simán elmentem vele 100-150km-t, aztán az előző tulaj kókánysága miatt rájöttem, hogy 55w-os izzókat rakott a fényszóróba, ami fogta és kiolvadt (fél év után).
Nos, volt egy másfél hét pihi, amíg vártam az új fényszórót, gyári izzókkal.
Azonban amint beszereltem mindent a helyére, elkezdődtek a gondok.
Először járt rendesen a motor, gondoltam kicsit hagyom pöfögni, hogy bemelegedjen rendesen. Majd alapjáraton 5 perc után leállt. Aztán 2 perc után. Végül azt tapasztaltam, hogy nehezen de be lehet indítani, el-el jár egy 20mpig alapjáraton, ha adok neki gázt felpörög, azonban érzem ha húzom a gázt egy kicsit, hogy időnként kihagy a löket.
Merre kellene elkezdenem a vizsgálódást?
Légszűrőt megnéztem, nem nem azért fullad.
A benzin pumpa tisztesen zenél, mikor leáll a motor akkor berreg, mintha akkor adtam volna rá a gyújtás, várja az indítást.
Megfelelő és minőségi Castrol olaj van betöltve, 95-ös Shell fuel save benzinnel megtankolva.
Én magam az injektorra tippelek csuklóból, hogy bepiszkolódott és azért hol befecskendez, hol nem (ebből adódóan leáll az alapjárat ha épp nem fecskendez be eleget, illetve esik vissza gázadásnál a fordulat néha-néha) és gondolom takarítani kéne.
Azért kérnék tippeket, mert motorikusan még nem bántottam a drágám, de ha más tipp nincs, akkor elkezdek injektor tutorialokat bújni. Vagy keresni egy jó szerelőt.
Ui: nincs hibakód a visszajelzőn, vagyis a rendszer nem talál hibát önellenőrzéskor.
Törlés"Ui: nincs hibakód a visszajelzőn, vagyis a rendszer nem talál hibát önellenőrzéskor."
Törlés...ez mondjuk érdekes, én ennek ellenére a befecskendezőre gyanakodnék (...)
Olvastam már pár helyen hasonló jelenséget, csak megoldás nélkül (vagy csak azt már nem írták le, mi a gond...), ahol fennállt a hiba, de nem volt hibakód.
TörlésHát, én is arra kutakodnék, asszem vár rám egy takarítás...
Egyébként arra mi lehet a magyarázat, hogy nem működnek a hőmérséklet és benzinszint jelzők?
Hőgombát mértem, hibátlan. Benzinszonda szint úgy. Bónusz, hogy a tartalék jelző, vagyis mikor a szonda legalsó helyzetben nem zárja az ellenállássort (a.k.a. 0 ohm ellenállást mér) tökéletesen működik, vagyis a jel jön-megy. De az órák nem mozdulnak. Lehet a műszerfalban a tekercsek lennének rosszak?
...panelhiba (vagy már hekkelték az órát) és akkor meg is van a válasz arra hogy miért nem ír ki hibakódot hiba esetén (...)
TörlésHekkelték az órát? Annak lennének küldő megnyilvánulásai? (kívülről szűznek tűnik)
TörlésVagy gameboy-al?
Nem látszik az, ma már nem csavarhúzóval vagy bicskával csinálják azt (...)
TörlésÜdv!
VálaszTörlésNekem olyan problémám lenne a Ditech-emmel, hogy hidegen teljesen jól húz viszont ha bemelegszik akkor utána kb 50-60 között nagyon lomha és a 60-at nem is akarja elhagyni csak nagyon hosszú idő után kezd el kúszni a sebesség felfelé. Kérdésem az lenne, hogy ezt a problémát mi okozhatja?
én az injektor fejre gyanakodnék, de mindenféle kép nézesd meg szakemberrel
TörlésHőgomba jeladó szar! Cseréld ki.
TörlésHello!
VálaszTörlésAz mire utalhat, hogy 6ból 1 befecskendezés tökéletes a többi gyenge köpködés?
Úgy értem eltömődés? Halál?
Üdv! A ditechem már 3x leállt menet közben. Injektor kivétele, tisztítása segített kb. 50 km megtétele. Majd nyomásszabályzó szelep tisztítása mely után ismét elment kb. 50 kmt-t. Most viszont 1 km után megállt és nem indul. A gyertya szép őzbarna, az injektor házban van nyomás, de üzemanyag nem jut a hengerbe.Befecskendezőfej lehet a probléma? Köszönöm ha valaki tud segíteni.
VálaszTörlésSziasztok
VálaszTörlésScarabeo Ditech-tem van. Beindul de nem pörög fel fel a motor. Kipofogó melegszik de nagyon, időnként mint egy lefúvó szelep fúl egy nagyot. Leszedtem a kipufogót akkor sempörög fel. Légszőrőt ellenőriztem, gyertya kormos. Hol és hogyan keresem a hibát?
sziasztok aprilla sr50 Ditech-tem nem akar indulni a gyertyan nagyon sok benzin van mi lehet a gond Köszönöm ha valaki tud segíteni.
VálaszTörlésSziasztok! Gondom a következő beindul felpörög gázadásra 5-10mp után leáll vagy leakar álni ha elveszem alapjáraton akár 10-15 percet is megy ha hagyom járni kinek mi az ötlete?
VálaszTörlésKöszönöm
Szia lancelot!
VálaszTörlésNekem sima di-techem van, de ugyanilyen hibát produkált az is. A gyertya kábele volt kidörzsölődve, ami néha hozzáért a vázhoz. Szerintem valamelyik kábel lehet rossz.
Szia atta!
VálaszTörlésugyan segítség volt a hozzászólásod, de mint kiderült nálam gyertya probléma volt.
Sziasztok! Az èn ditechem durrog gázadásra ès 20km/h-nál nem nagyon meg megy jobban. Gyertya jónak tűnik...valaki tapasztalt már ilyet?
VálaszTörlésSzia Misi!
TörlésEz még sajnos sok minden lehet nem csak gyertya :-(
Gyújtótrafó, fesz.szabályzó, de még akár motorvezérlő egység is
Közben cseréltem gyertyát és megoldotta a problémán. Látszóllag pedig nem volt baja a motorban levő gyertyának. Azért köszönöm a tippet!
Törlésmázli ;-)
TörlésSziasztok ,vettem egy gilera runner 50 pruget mellegen indul hidegen nem! Mi lehet a gond ?ellöre is köszönöm
VálaszTörlésSziasztok van egy ditech motorom nagy gazadasra durrog. Hol keressem a hibát?
VálaszTörlésOlvass kicsit vissza, hátha neked is segít ;-)
TörlésÜdv! Mennyi lehet az üzemanyag szivattyú nyomása?
VálaszTörlés8 bar
TörlésSziasztok!
VálaszTörlésDitech motoron az alábbi jelenséget tapasztalom:
Beindul, azonban egy rövid idő után ingadozik az alapjárat, majd leáll. Általában csak fél percig, de van amikor 1-2 percig jár és csak utána áll le. Illetve ha beindul gázadásra is azonnal leáll. Gyertyát kivéve az kormos ami azt jelenti, hogy dús a keverék. A motor fel lett újítva (dugattyú, gyűrű, szimeringek), új nyomástartó szelep, kitisztított üzemanyag befecskendező, porlasztó, levegőkompresszor 5 bar-t produkál és tartja is. Van-e esetleg valami tippetek, hogy mi lehet a probléma vagy mit érdemes megnézni, megmérni? Én az üzemanyag pumpára gondolok, illetve a TPS-re.
Előre is köszönöm a válaszokat!