Még 2006-ban mutatták be Magyarország első saját tervezésű és fejlesztésű versenyautóját.
A magyar gyártású Suzukikat, Audit, kecskeméti Mercit senkinek sem kell bemutatni, mindenki ismeri, mindenki tudja hogy hazánkban készültek. Viszont van egy márka amiről nagyok kevesen hallottak, pedig szintén hazánkban készül, igaz, jóval kisebb darabszámban mint a bevezetőben felsorolt márkák közül bármelyiknek is akárcsak egy napi termelése.
Az autó megálmodásától az első indításig 9 év telt el (!!!) és rengetegen bábáskodtak körülötte. Tervezésben a Bovi Motorsport szakemberei valamint a a Műszaki Egyetem Gépjárművek- és Áramlástan tanszékei vettek részt (ennek is köszönhető a mindössze 0,28 cw-s légellenállási együttható) továbbá a gyártás szintén a Bovi Motorsportnál történt. Az autó remek formája Peredy Zoltán formatervező, iparművésznek köszönhető. A fejlesztés költsége elérte a 250 millió forintot.
A kasztni kevlár, titán, karbon, továbbá a repülőgép-gyártásban használt kompozit anyagoknak köszönhetően csekély 1100 kg-ot nyom, ezzel figyelemreméltó 2,5 kg/LE súly-lóerőértéket értek el.
Motorja egy Porsche 911/997 GT3 ból származó erőforrás, Bovi Motorsport finomításokkal.
Bár a versenysportban évről-évre folyamatosan új autók és fejlesztések jönnek, nem szabad egy legyintéssel letudni a magyar autót !
Számos hazai és európai siker után (elsősorban Bódis Kálmánnal a volánnál) még most is aktív és ütőképes a technika, ezt bizonyítja a 2010-ben elért dubai-i 24 órás versenyen az SP1 kategória 1.hely, abszolút értékelésben 13. helyezés, valamint 2011-ben a dubai-i 24 órás versenyen az SP2GT3A kategória 1.helyet, abszolút értékelésben 10. helyet szerzett Brokernet Silver Sting versenyautó.
Motor: Porsche 977 GT3 443 Le / 7500 rpm, 457 Nm / 6800 rpm
Váltó: Porsche Seq.
Futómű: Porsche 997 RSR
Fék: Brembo, Bosch Ms ABS
Tömeg: 1150 kg
Súlyelosztás: 44/66 %
A magyar gyártású Suzukikat, Audit, kecskeméti Mercit senkinek sem kell bemutatni, mindenki ismeri, mindenki tudja hogy hazánkban készültek. Viszont van egy márka amiről nagyok kevesen hallottak, pedig szintén hazánkban készül, igaz, jóval kisebb darabszámban mint a bevezetőben felsorolt márkák közül bármelyiknek is akárcsak egy napi termelése.
Az autó megálmodásától az első indításig 9 év telt el (!!!) és rengetegen bábáskodtak körülötte. Tervezésben a Bovi Motorsport szakemberei valamint a a Műszaki Egyetem Gépjárművek- és Áramlástan tanszékei vettek részt (ennek is köszönhető a mindössze 0,28 cw-s légellenállási együttható) továbbá a gyártás szintén a Bovi Motorsportnál történt. Az autó remek formája Peredy Zoltán formatervező, iparművésznek köszönhető. A fejlesztés költsége elérte a 250 millió forintot.
A kasztni kevlár, titán, karbon, továbbá a repülőgép-gyártásban használt kompozit anyagoknak köszönhetően csekély 1100 kg-ot nyom, ezzel figyelemreméltó 2,5 kg/LE súly-lóerőértéket értek el.
Motorja egy Porsche 911/997 GT3 ból származó erőforrás, Bovi Motorsport finomításokkal.
Bár a versenysportban évről-évre folyamatosan új autók és fejlesztések jönnek, nem szabad egy legyintéssel letudni a magyar autót !
Számos hazai és európai siker után (elsősorban Bódis Kálmánnal a volánnál) még most is aktív és ütőképes a technika, ezt bizonyítja a 2010-ben elért dubai-i 24 órás versenyen az SP1 kategória 1.hely, abszolút értékelésben 13. helyezés, valamint 2011-ben a dubai-i 24 órás versenyen az SP2GT3A kategória 1.helyet, abszolút értékelésben 10. helyet szerzett Brokernet Silver Sting versenyautó.
Motor: Porsche 977 GT3 443 Le / 7500 rpm, 457 Nm / 6800 rpm
Váltó: Porsche Seq.
Futómű: Porsche 997 RSR
Fék: Brembo, Bosch Ms ABS
Tömeg: 1150 kg
Súlyelosztás: 44/66 %
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése