Keresés ebben a blogban

2017. július 26., szerda

Willys hot-rod


Általában ha találkozunk a  Willys márkanévvel, kizárólag a világháborús Jeep-ek jutnak az eszünkbe pedig voltak a cégnek teljesen hétköznapi típusai is, és bizony volt köztük jó pár szemrevaló példány. Főleg ha az a vas még átesik némi hot-rodosítási kezelésen és a végeredmény ennyire dögösre sikerült mint Mark és Gaylene Homan  1941-es Willys Coupe-ja. A vérpezsdítő külső méltó szívet takar, azaz egy 512 ci-es Ford Big Block lapul ennek az autónak az orrában.


A típus egyébként 441 és 442 -es modellként 1937-ben kezdte el pályafutását némileg hagyományos, kicsit szolid megjelenésben. Amikor Joseph W. Frazer 1938-ban csatlakozott a céghez, úgy döntött hogy egy modern és olcsó kompakt autóval kell válaszolnia  a küszködő Willyeknek a csökkenő eladásokra. A következő évi modellek fokozatosabban Ford- szerűvé alakultak megjelenésükben, aminek a DeLuxe- szerű '40-es kupé modell volt a csúcspontja. A modellcsaládon belül csak ennek volt az ismert "Americar" beceneve. A vásárlók szerették a típust, viszont sok  kritika érte a gyengécske 2,4 literes négyhengeres motort amire a gyártó cég sem tudott válaszolni az 1942-ben befejeződő gyártási ciklus végéig sem. Talán ez is közrejátszhatott abban hogy a jó egy-másfél évtizeddel később kirobbanó hot rod építési láz fő donor-autójává vált a kis Willys Coupe. 
Sok amerikai számára tökéletes célpontot jelentett a születő Hot-Rod közösség számára és a kicsinyke, négyhengeres Go Devil-motort sok más alternatíva váltotta fel, amik jellemzően sokkal nagyobbak, erősebbek  voltak az eredeti specifikációnál. Olyan kedvelté vált, hogy ma egy 100% -os  típus tiszta, eredeti állapotú "Americar" Willys Cuope már nagyon ritka és értékes típussá vált. 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése