a varázs szó : Desmodromic, ez minden Ducati rajongó szívét megdobogtatja
A hetvenes évek elején járunk, az usában betiltják a cigik reklámozását a tv-ben, az Egyesült Arab Emírségek elnyeri függetlenségét Nagy-Britanniától, föld körüli pályára állnak az első űrállomások, az Opel szériagyártásba hozza a Rekord D szériát és hazánkban a motorosok boldogan nyüstölik új MZ TS vagy Pannónia P20 -as gépeiket és hál' Istennek nem igazán jutnak hozzá a mocsok imperialisták akkori motorgyártásának info-morzsáihoz....tegyük hozzá szerencsére, mert besírtak volna apáink ha pl. ezt a gépet meglátják úgy '71-'73 környékén....nagyon sírtak volna szegények és mindeközben még a sárgaság is elhatalmasodott volna a testükön, az irigységtől.
|
V2-es blokk, első-hátsó tárcsafék |
|
dupla kipufogó |
Desmo, azaz a Desmodromic vezérlés :
Szeleprugó nélküli hengerfej, a szelephimba villás és a vezérműtengely bütyke nem csak kinyitja, de vissza is zárja a szelepet. Elvileg ez a megoldás fordulatszám-állóbb, jobban pörgethetőbb, hiszen gyenge szeleprugó esetén nagy fordulaton a szelep nem tudja a bütyköt lekövetni, ütni fogja a vezérműtengelyt, azért csak elvileg mert annak ellenére, hogy az ilyen desmo vezérlés teljesítmény-igénye kisebb, azaz egy ilyen vezérművet könnyebb forgatni mint a rugós változatot, manapság már a szerkezeti anyagok fejlődésével lehet elég erős szeleprugókat gyártani amik bírják az extrém magas fordulatot is.
|
Négyütemű, 90 °-os V-twin hengerelrendezés, 750 ccm/ 72 lóerő |
|
Ez a típus napjainkra gyűjtők féltett kincse és kétségtelenül a legkívánatosabb az összes Ducati közül amit valaha is gyártottak, ezt semmi sem bizonyítja jobban mint az ára amikor néhanapján felbukkan egy példány eladásra.
|
elöl dupla tárcsafék |
|
ötfokozatú váltó, 220 km/h-s végsebesség |
(képek : Kin Viktor)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése