Keresés ebben a blogban

2012. február 3., péntek

Ducati desmo 750 Super Sport - kortalan olasz macsó

 a varázs szó : Desmodromic, ez minden Ducati rajongó szívét megdobogtatja 





A hetvenes évek elején járunk, az usában betiltják a cigik reklámozását a tv-ben, az Egyesült Arab Emírségek elnyeri függetlenségét Nagy-Britanniától, föld körüli pályára állnak az első űrállomások, az Opel szériagyártásba hozza a Rekord D szériát  és  hazánkban a motorosok boldogan nyüstölik új MZ TS vagy  Pannónia P20 -as gépeiket és hál' Istennek nem igazán jutnak hozzá a mocsok imperialisták akkori motorgyártásának info-morzsáihoz....tegyük hozzá szerencsére, mert besírtak volna apáink ha pl. ezt a gépet meglátják úgy '71-'73 környékén....nagyon sírtak volna szegények és mindeközben még a sárgaság is elhatalmasodott volna a testükön, az irigységtől.

V2-es blokk, első-hátsó tárcsafék
dupla kipufogó
 Desmo, azaz a Desmodromic vezérlés : 
Szeleprugó nélküli hengerfej, a szelephimba villás és a vezérműtengely bütyke nem csak kinyitja, de vissza is zárja a szelepet. Elvileg ez a megoldás fordulatszám-állóbb, jobban pörgethetőbb, hiszen gyenge szeleprugó esetén nagy fordulaton a szelep nem tudja a bütyköt lekövetni, ütni fogja a vezérműtengelyt, azért csak elvileg mert annak ellenére, hogy az ilyen desmo vezérlés teljesítmény-igénye kisebb, azaz egy ilyen vezérművet könnyebb forgatni mint a rugós változatot,  manapság már a  szerkezeti anyagok fejlődésével  lehet elég erős szeleprugókat gyártani amik bírják az extrém magas fordulatot is.

Négyütemű,  90 °-os V-twin hengerelrendezés, 750 ccm/ 72 lóerő
 Ez a  típus napjainkra gyűjtők féltett kincse és kétségtelenül a legkívánatosabb az összes Ducati közül amit valaha is gyártottak, ezt semmi sem bizonyítja jobban mint az ára amikor néhanapján felbukkan egy példány eladásra.

elöl dupla tárcsafék
ötfokozatú váltó, 220 km/h-s végsebesség

(képek : Kin Viktor)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése