Keresés ebben a blogban

2024. szeptember 1., vasárnap

AIRSTAR a reptéri robot

 Dél-Koreában az Incshoni repülőtéren több robotot is szolgálatba helyeztek az utasok segítségére. Az LG által gyártott második generációs robotasszisztens azért van, hogy minket, utasokat segítsen. Angol, kínai, koreai és japán nyelven is képesek kommunikálni.


Alap funkciójuk a beszállókártya beolvasása, rögzítése a rendszerben, de az önjáró robotok a beszállókártya beolvasása után akár el is kísérik az eltévedt vagy késésben lévő utast a beszállókapuhoz vagy segítenek az utasoknak eljutni, ahova kell menniük a reptéri terminálban, szelfiket lehet velük készíteni / készíttetni és válaszol minden kérdésére. Bár a világ több repülőterén is találkozhatunk hasonló utas-segítő fejlesztésekkel  azok csak demonstratív vagy próba szinten üzemelnek, az AIRSTAR az első, amely rendszeresen, állandó jelleggel a nap 24 órájában üzemel.

De ahogy azt mondani szokták, itt nem ált meg a tudomány! Az ilyen és ehhez hasonló robotok hamarosan egyre több reptéren bukkannak majd fel, hogy még tovább könnyítsék utazásunkat. Például majd közvetlenül a bejáratnál átvehetik majd az utasok poggyászát, az eszköz lehetővé teszi az utas számára, hogy önállóan beolvassa a beszállókártyáit, a táskáit a robot rakterébe helyezze, és a robot által nyomtatott címkéket rögzítse rájuk. Egy ilyen, a SITA által kifejlesztett robotot tesztel például a genfi repülőtér. A szingapúri repülőtéren robotizált terminál nyílt. Az utasok számára automatizált check-in pultok és poggyászszalagok, valamint arcfelismerő technológiával ellátott útlevél-ellenőrzés áll rendelkezésre. Hamarosan mindezek teljesen hétköznapi és megszokott dolgokként vesznek minket majd körül és teszik kényelmessé életünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése