Keresés ebben a blogban

2015. február 11., szerda

Borgward - az elfelejtett reformer

Borgward Hansa 1500 Cabriolet 1951

Kívülről fújjuk a német presztizs márkákat, esetleg több évre visszamenőleg ezen márkák típusait is.
Viszont volt egy márka ami ebben a körben forgott és mamár igen kevesen emlékeznek rá...ez a Borgward


A '49-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a márka Hansa 1500 -as típusa, nagy sikerrel. Németország háború utáni első új fejlesztésű személygépkocsija, de ami ennél sokkal jelentősebb tény, az első ponton karosszériás autója is. A sors csalfa játéka, ha a ponton szó szóba kerül, mindenkinek autómatikusan a Merci jut eszébe (Mercedes 180-as és 190-es 1953-tól) pedig nem ők voltak ebben az elsők. A forradalmian új formájú autó megvalósításának ötlete a vállalkozás tulajdonosának, Carl Friedrich Wilhelm Borgwardnak köszönhető és hogy ne legyen a történet túlbonyolítva a járművek a Bréma városában működő Carl F. W. Borgward GmbH. termékek voltak és Borgward márkanéven kerültek a nagyközönség elé.

Hansa 1500   (1950)


1951 elején már a tízezredik Hansa 1500-as gördült le a gyártószalagról. Akkoriban ez az autó volt saját kategóriájában az egyetlen, melyet  automata váltóval ("Hansa-matic") is lehetett kapni.

Ritka és értékes példány a kabrió
A képeken látható feket Hansa 1500 -as kabrió igazi ritkaság, nem sok rohangál mamár az utakon, ellenben az Isabella -val még találkozhatnak a szerencsések egy-egy (főleg külföldi) veteránautós találkozón, kiállításon. Köszönhető ez annak is hogy az Isabella már nagyobb darabszámban készült és többféle kivitelben is : limusine, kombi, coupe és kabrió.

 
a maszk megtévesztő lehet...
...ez egy Borgward!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése