Keresés ebben a blogban

2012. december 14., péntek

Motorkerékpár restaurálás : Kovrov K55


Második rész :
Szívások és örömök !





A motor szétbontásra került, minden alkatrész gondosan szétválogatva, csoportosítva (jó, nem jó, kicsit szar, teljesen szar) de, itt azért ismét sokat segített a donor, mégis csak könnyebben járható út összegyűjteni a használható dolgokat két motorról, mint egyből nyögve kihozni azt  amit éphogy csak lehet. 

szétkapva

csiszolás, glettelés, alapozás-fillerezés
  Szóval összejött két kartondoboznyi krómozandó és polírozni való alkatrész. A két doboz ment a mesteremberhez valamint történt náhány apróság beszerzése a Vateráról is és mindeközben megkezdődött a legutálatosabb munkafolyamat a csiszolás, becsiszolás. Tank, váz, sárvédők, lámpák és felnik, minden ami festett cucc.....hát, ezt nagyon utáltam (...)

Vatera : új km/h spirál és adattábla
Több fontos tapasztalatot is szereztem a témában :
1. A ruszkik az  ötvenes években (sem?) tudtak egyenes sík, vagy ha az kell, szép íves felületet létrehozni lemezből. Minden torz, hullámos, a sárvédőn volt olyan rész mintha söréttel sorozták volna meg (nem, nem volt sem sérülve, sem kalapéval) a hegesztési varratokat meg meg sem említsük.....döbbenet pocsék.
2.  Mi a fenét festettek ezek fel fekete festék néven, amit hatvan év távlatából is képtelenség becsülettel lecsiszolni a fémről ???????  Ott ahol a rozsda kikezdte a nem megfelelő (gyakorlatilag nulla) alapozásnak köszönhetően, ott már hűlt helye, de ahol még megmaradt, gyakorlatilag lerobbantani lehet csak.
3. Ha ilyen festékat tudtak már az ötvenes évek közepén ráfesteni, akkor miért olyan pocsék a fémmegmunkálásuk ? 

A végére jöjjön az öröm és bódottá, megjöttek a cuccok a krómozóstól és csudiszépek
(még azok is amik olyan kráteresek voltak a rozsdától hogy gyakorlatilag alig volt pofám berakni a dobozba amit odavittem, de láss csodát, - minden fényes és tükörsima !)

 megjöttek a dobozkák, szépen egyesével becsomagolva az alkatrészek :-)
 nyeregrugók, teleszkóp bekötési pont takaró lemezke, fék-kuplung kar és egyebek
lámpakeret, kipufogó könyök és halfarok, kormány és a polírozott dekni és fékfedél
 a kép sajnos nem adja igazén vissza a szépségét és a terasz asztalon a télelei hűvösben a pára is lecsapódott rá ami meg bevillant a vaku fényében.
...szóval meseszép krómos hatsólámpa foglalat, apró kis réz csavarkákkal és érintkezőkkel, kár hogy a sárvédőre felcsavarozva és a búrát rátéve ép csak a kis krómperem fog mindebből látszani



Előzmények : 
K55 restaurálás, nulladik rész / A donor 


K55 restaurálás, első rész / Miből építkezünk ?


(kép : internet)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése