Magyarországon a használt autók átlagéletkora 2025-ben várhatóan meghaladta a 16,2 évet, ami azt jelenti, hogy a hazai autópark egyre öregszik, és javulás ezen a téren idén sem várható. A hosszú távú adatokból (2002-2025) kiderül, hogy a 2000-es évek közepe óta egyre idősebbek a magyar autók és arányaiban egyre több van belőlük. Útjainkon a 15 évnél idősebb autók aránya a korábbi 44-ről 56 százalékra nőtt.
Mindeközben egy 2022-es kimutatás szerint az Európai Unió átlaga 12,2 és 12, 5 év között váltakozik, és ott is megfigyelhető egy lassú emelkedés, öregedés, mert 2013‑ban az átlag még csak ~10,9 év volt.
Az autók átlagéletkora növekszik mind Magyarországon, mind az EU‑ban, de Magyarországon ez a növekedés nagyobb mértékű, és az ország a magasabb átlagéletkorú csoportba tartozik Európán belül. A különbség oka lehet több tényező összjátéka, mint például az újautó‑import és ‑értékesítés, a jövedelmi viszonyok, karbantartási költségek, adórendszer, és az, hogy mennyire népszerű az autók korai cseréje az adott térségben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése