Keresés ebben a blogban

2019. május 27., hétfő

Szülinap, apró szépséghibás múlttal


81 éve, 1938. május 26-án rakták le a Volkswagen gyár alapkövét és ugyanezen a napon mutatták be a nagyközönségnek az új népautót, a Volkswagent. A náci Németország akkori szokásainak megfelelően grandiózus eseményre készültek, látványosnak és pompásnak kellett lennie az ünnepségnek.
 Időpontnak május 26-át választották, mivel abban az évben ezen a napon ünnepelték az úr mennybemenetelét, áldozó csütörtököt ami akkor egyébként is munkaszüneti nap volt. Csoda szép napos idő köszöntött az egybegyűltekre, ideális egy nagy volumenű szabadtéri rendezvényhez. Több mint ötvenezer résztvevő állta körbe azt a három Volkswagent, amelyeken a Porsche mérnökei és munkatársai az előző napokban még éjt nappallá téve dolgoztak, hogy a három kocsi készen álljon a bemutatóra. A fekete színű,  IIIA 42802 -es forgalmi rendszámú példány is köztük volt.

KDF Wagen, még a Német-birodalmi rendszámmal (1938)


A magas rangú meghívottak több beszédet is mondtak a nap folyamán, ám a legfontosabbat maga Adolf Hitler szónokolta, ekkor jelentette be hogy az autó neve KdF Wagen lesz a német Kraft durch Freude (Erő az öröm által) jelmondat nyomán. Ez, egy állami szabadidős szervezet megnevezése is volt a Harmadik Birodalom idején, a szervezet egyik alegysége volt a Német Munkafrontnak. Valójában a KdF Wagen-t és a Volkswagen nevet is használták az elkövetkezendő egy-két évben, de értelem szerűen a háború utáni évekre már csak a népautós Volkswagen név maradt használatban.




.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése