Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 12., péntek

Próbakör / teszt : Cagiva SST 125

Napi bejárós olaszföldről 

Az SST sorozat nem mai csirke, a hetvenes évek derekától készült majd' egy évtizeden át. Futárok, postások, pizzások közkedvelt munkaeszköze volt, de természetesen a hétköznapi motorosok is szerették a típust, gyakori résztvevője volt főleg az olasz utcaképnek. A gyár kisköbcentis (125, 250, 350) túramotorként aposztrofálta, de némi kis chopperes beütést is felfedezhetünk a formáján. Igazi motor-forma gép, mindenféle technika hókuszpókusz nélkül : 125 ccm, 2T, 5 sebességes váltó és 10 lóerő hétezres fordulaton.

 A típusnak van egy kis motortörténeti csemegéje is, mégpedig hogy ezt a változatot szinte egy az egyben árusították Harley-Davidson Scrambler néven is ...de az már megint egy másik történet.
szokványos, jól áttekinthető műszerezettség
a hazai forgalomba helyezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok
A képeken látható gép is jócskán elhagyta már a tini kort, 1981-es gyártmány. Döntse el mindenki maga, jó-e vagy sem hogy ilyen korú használt motorok (is) jönnek be szép számmal az olaszoktól és mivel jelen esetben egy 125-ös gépről beszélünk, jobb esetben forgalomba helyezik és rendszámot kap (miután kifizették rá a sok esetben a vételárral azonos regadónak nevezett sarcot) vagy valami világvége faluvégen kavarják vele az utca porát, így ahogy van. Kopottas külseje erős szívet rejt, meglepően jól motorozható, megbízható kis libakergető ez, fékez-megáll és világít ha kell nincs vele semmi macera csak hajtani kell és ha megkapja a minimális törődést, még jópár évig nyúzható.

klasszikus, króm tanksapka, klasszikus motor forma
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése