Az egykori NDK-ban is tudtak a maga korában pofás és viszonylag modernnek számító kupét készíteni, feltéve ha a pártközpontból hagyták őket kibontakozni.
Az '50-es évek derekán egy kétütemű kéthengeres autó a kis-közép kategóriában korántsem számított elavult dolognak, főleg ha belevesszük még a történetbe hogy, a motorkonstrukció DKW-féle felmenőkkel rendelkezett. Valamint még azt a tényt is hogy ebben a típusban indul hódító útjára a hőre lágyuló, fenol-alapú, textillel megerősített anyag-matéria "duroplast" néven. Igaz, nem jutott messzire csak a keleti(KGST) blokkon belül volt sikeres, ott viszont jó sokáig fent maradt.
A P-70 Limousine alaptípus később egészült ki a Coupé változattal, az alaptípus fődarabjaival, sportosnak mondható kivitelben készült, kétüléses + két pótüléssel ellátott utastérrel.
Hazánkban
P-70 -es csak csekély számba került be ('57-ben mutatta be az
Autó-Motor szaklap) és mire felpöröghetett volna a behozatal és a típus iránti
kereslet, már be is fejezték a gyártását. Helyét átvette a P50 -es azaz az
"ős-Trabant".
A kupét nem, csak a limuzin változatot forgalmazták hazánkban rövid ideig ezért is számít kurrens darabnak a filmmúzeumos videón
látható példány, amit néhány éve volt szerencsém néhány napon keresztül
lesegetni. Egy veterános rendezvényen volt a szomszédságunkban
kiállítva és volt szerencsém a tulajdonosával is sokat beszélgetni a
gépről. Nekem már ezt a rendezvényt megelőzően is szemet szúrt a vas, a
Veteránban volt egy jó darabig hirdetve csak nem kelt el, de már nem is
szeretné eladni a gazdája. Meg is kell becsülni, ilyen eredeti és jó
állapotú darab nem fog egyhamar szembejönni vele és az azóta eltelt
lassan 10 év alatt igencsak megugrott a fellelhető példányok ára és presztízse is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése