Tetszik vagy sem, új szelek fújdogálnak az autóiparban és ezek az irányvonalak előtt gyakran kénytelenek vagyunk fejet hajtani. Ízlelgessük, ez itt egy teljesen elektromos meghajtású, ötajtós, nagy csomagterű, kombi kialakítású Porsche....ha ezt valaki húsz évvel ezelőtt mondja, biztos a bolondok házába záratták volna. Főleg ha még azt is hozzá tette volna ez az illető hogy, 2022-ben a cég forgalmának közel egyharmadát adja ki az eladott Porsche Taycanok száma.
Annak jeleit hogy a Porsche is hamarosan és komolyan felveszi a kesztyűt az elektromos autók piacán, már 2015-ben láthattuk, amikor Porsche Mission E néven egy új, tisztán elektromos koncepcióautót mutattak be a Frankfurti Autószalonon. A döbbenetesen merész kinézetű sportszedánt némileg finomítva, végül Taycan néven mutatták be 2019-ben, de a sorozatgyártás csak 2020-ban indult be és az első évben már közel 20 ezer darab gazdára is talált a típusból (!!!)
A Taycan sikerében oroszlánrésze volt annak, hogy a klasszikus szedán mellett a modellpalettán 2021-ben megjelent egy új, nagyobb csomagterű, kombi-szerű verzió is, a Taycan Cross Turismo. Az új modellvariáns a "B" oszlopig tulajdonképpen azonos egy sima Taycan modellel, viszont a hátsó része nem csak hogy kicsivel magasabb és teltebb lett, de rövidebb is valamint a nagyobb oldalablakok, szélesebb C-oszlop, nagyobb fejtér, és a fix tető-spoiler is még a fő ismertető jegyei. A módosítás legjobban talán az alaktényezőn látszik meg, ami az eredeti 0,22-ről 0,26-ra változott a "kombisága" miatt. Szóval, a Cross Turismo egy bitang jól kinéző dolog lett végül, amin felismerhetően ott vannak a megszokott porschés formajegyek is.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése