Ahogy lassan kikopnak az utakról, úgy válnak ikonikussá a világ buszgyártásának egyik legsikeresebb busz-családja a legendás Ikarus 200-as sorozatának példányai. A BKV is pont most a napokban vonta ki utolsó, még forgalomban lévő példányait, mert 2022-ben már eljárt felettük az idő. A mára már hangos, kevésbé környezetbarát és magas padlószintű járművek a jövőben már csak nosztalgiajáratként közlekednek majd, valamint néhány példányát a Közlekedési Múzeumban lehet majd megnézni.
Anno a 260/280- as típusból többet is különleges feladatra rendszeresítettek, főszereplőnk például a ferihegyi repülőtéren teljesít szolgálatot az LKK által üzemeltetett szabadtéri múzeum, az Aeropark gondozásában, korabeli 1980-ban használt, fehér alapon piros-narancs Malév színekben. Ezek a csuklós Ikarusok a nyolcvanas évek első felében utasbeszállító buszként teljesítettek szolgálatot azaz a reptér utasforgalmi épülete és a repülőgépek között ingáztak, hozták-vitték az utasokat. Fontos megemlíteni, ez nem egy eredeti, ez egy replika példány. Az eredeti ferihegyi darabok kezdetben GD 93-11, majd BU 24-21 rendszámokkal voltak láthatók, ráncajtóval, Prága automata váltóval és szívódízel Rába-MAN motorral teljesítettek szolgálatot.
Ez a busz nem OT-minősített kiállítási darabként teljesít szolgálatot a múzeumban, hanem aktív részese az LKK által bonyolított, buszos reptéri látogatásoknak, így műszakilag nem az eredeti, hanem a használatot megkönnyítő turbós Rába D10 UTS 150-es motort és ZF Ecomat atoma váltót szereltek bele. Az összkép és ez élmény viszont hibátlan, a külső fényezés a belsőben megtalálható barna műbőr székek a fehér kapaszkodókkal mind-mind tökéletes kelléke ahhoz hogy az egésznek a hangulata vissza repítsen minket az időben és ha már repülés, ehhez az élményrepüléshez még repülőgép sem kell :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése