Igazából, még egy Spanyol nemesnek sincs hosszabb neve, de hol van ehhez az autótörténeti ikonhoz képest egy bármilyen rangú nemes.
1928 és 1932 között a Mercedes összesen 32 példányt készített az SSK (Super-Sport-Kurz) modelljéből. A soros hétliteres hathengeres, kompresszor nélkül 170 lóerős a kompresszor bekapcsolása után a teljesítmény 225 lóerőre nőtt. Az SSK modellt 200 vagy 250 LE maximális teljesítménnyel is szállították. A múzeumban szereplő leírásban az autó Mercedes-Benz Biplace Sport Type 720SSK néven szerepelt és teljesítményét 235 lóerőben írták. Mercedes-Benz Biplace Sport 720-as típusú SSK 1929-ben készült, a motornak egyetlen felső vezérműtengelye és Roots kompresszora volt amelyet a főtengely hajtott és 7,1 literes motorral van felszerelve.
A Mercedes-Benz W 06 -os széria a K-modell származékaként jelent meg 1926-ban. Korának rendkívül nagy teljesítményű sportautói voltak, nagyon nagy hathengeres motorokkal és kompresszorral. Ezt követően megjelentek a továbbfejlesztett típusok az SS, az SSK és SSKL megnevezéssel. A leghíresebbek a kétüléses, rövid alvázra épült 2950 mm-es tengelytávval és 170 kilogrammal karcsúsított SSK, annak érdekében, hogy az autó könnyebb és mozgékonyabb legyen a versenykörülmények közt. Az SSK -k egyébként a világ legdrágább autójává váltak az 1930-as Bugatti Type 41 Royale mögött, amelyet 1987-ben 5,5 millió fontért árverésre bocsátottak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése