Keresés ebben a blogban

2020. augusztus 27., csütörtök

Suzuki, de ez nem a mi autónk

 Ez itt egy rugby kapu! Rugby kapu, pálmafákkal.....


... és nagy az esély rá, hogy hamarabb találkozol egy ilyennel kis hazánkban mint a cikkben látható Suzuki egy példányával :-)

 
Suzuki a mi autónk, - hallhattuk a szlogent anno, sok-sok éven át.
Ezt a mondatot döngölték belénk a reklámok a tévéből és az egyéb médiákból, miközben kiléptünk az utcára, tízből hét autó az esztergomi japán-magyar gyár terméke volt és még ma is hasonló az arány. Talán ezért is vagyunk hajlamosak megfeledkezni arról hogy a világ Suzuki állománya  nem csak Swiftből, Wagon-R -bői, SX4-ből és Vitarából áll. Erre remek példa ez a bumfordi, aprócska kis platós kisteherautó.

Suzuki Carry Truck KC  4WD - a négy kerék hajtás egy kisteherautó esetében remek dolog, de a  "truck" utónév azért elég mókás egy 660 köbcentis jármű esetében. Hazájában nincs is ezzel a köbcenti mennyiséggel semmi gond, hiszen ez egy Kei kategóriás autó azaz a  japánban kedvező adó és biztosítási besorolású gépjárművek, maximum 700 köbcentiig.

Számtalan hasonló darab található még a platós piacon  mint pl. az itthon is ismerősen csengő Daihatsu Hijet Truck, az itthon tök ismeretlen Honda Acty Truck, Nissan Clipper Truck, Mazda Scrum Truck .....és az összesnek ott a nevében hogy Truck ;-)  

 Mi az a KEI és hogyan született?

Japán Népautó Programja, az ötvenes években indította a  kezdeményezést a japán kormány, pontosabban annak Nemzetközi Kereskedelmi és Ipari Minisztériuma (nemzetközi nevén MITI ).


  Ez a program egy négyüléses, 100 km/h végsebességű és maximum 150 ezer jen-be kerülő autóra vonatkozott, amely megfelelt az új Keijidōsha (Könnyű autó) kategóriának. A köznyelvben Kei-nek hívott kategória adó és biztosítási kedvezményekkel könnyítette az 1955-től maximálisan 360 köbcentis lökettérfogatú autók fenntartását. A második világháború utáni, a japán gazdaság fellendítésére született miniautó-kategória jelenleg is virágkorát éli és a mai zsúfolt nagyvárosok forgatagában is választ adott a helyhiány kérdésére. És a végére még egy fontos dolog, napjainkra divat is lett belőle!

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése