Keresés ebben a blogban

2013. április 22., hétfő

Milyen robogót vegyek ? Piaggio Beverly 200

Városi cirkáló teszt, kétkeréken:


Kényelmes, praktikus és a 200 köbcentinek köszönhetően már egész jól szedi a lábát ahhoz hogy egy jól kihasználható rohangálós autó-pótló legyen a városi, elővárosi forgalomban


A robogóra felülve egyből a látványos és jól informáló műszerfal néz velünk farkasszemet, a műszerek jól láthatók sötétben is. A kormány alatti zárható tárolórekesz könnyedén elnyeli az apró tárgyakat, iratokat, lakáskulcsot, motoros kesztyűt.



.
Az ülésen kényelmesen elfér  motoros és utasa is, csak az a krokodilbőr (?) utánzatú műbőr  huzat  tűnik számomra kicsit túlzásnak, de ettől még kellően kényelmes a nyereg, szerencsére :-)



Pakolás szempontjából sincs ok az aggodalomra, a nyereg alatti tároló annak köszönhetően hogy a motorblokk kellően hátra és alacsonyra került, hatalmas, és akinek ez sem lenne elég egy városi furikázáshoz annak ott van még a zárható doboz is.


.


A fékek jók és jól adagolhatók, mindkét keréken 260 mm-es tárcsa található.


.
A blokkja (ebben a változatban) egy pörgős, de kulturált 200 köbcentis automata, városban és 100-as tempóig nagyon fickós és fürge, de ezt követően nyögvenyelősen éri el az óra szerinti 130-135 km/h-s végsebességét.
 Ezen lehet most valaki felröhög, de ne feledjük, ez egy robogó és nem egy Hungaroringi pályanapok gyorsasági hőse. Arra amire kitaláltak arra tökéletes a városban, jó a fogyasztása, kényelmes akár két személyre is, tökéletes autópótló.
És még valami fontos a végére, a használt piaci ár. Hazánkban a B/125-ös jogsi bevezetését követően megugrottak a rendszámos 125 köbcentis és 11 KW-ot meg nem haladó robogók árai. Mivel ez már 200 köbcenti és "rendes" nagymotoros jogsi kell rá ennek nem, valamint van egy olyan fricska is a történetben, hogy aki 125 ccm fölötti robogót keres az inkább négy-ötszáz köbcentiben gondolkodik így ezek a kétszáz-kétszázötvenes gépek kicsit mostohagyerekké váltak....és ez érezhető az árukban is, kedvezően ;-)

Műszaki adatok :
Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses
Hengerűrtartalom: 198 cm 3
Teljesítmény: 21 LE
Fék: mindkét keréken 260 mm átmérőjű tárcsafék
Gumiméret elöl: 110/70-16
Gumiméret hátul: 140/70-16
Tank: 10 liter
Önsúly: 149 kg
A teszt alatt mért fogyasztás: 2,9 l/100 km
Legnagyobb sebesség: 130 km/h


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése