Keresés ebben a blogban

2021. november 11., csütörtök

Milyen robogót vegyek ? DERBI GP1 Revolution

 


Azoknak akiknek undora van a konfekció kínai robogóktól, viszolyognak a tucatnyi és hétköznapi  japán és olasz márkáktól, nekik van egy jó tippünk mivel lehet kitűnni a szürkeségből és valami igazán egyedit vinni a hétköznapokba. Venni kell egy spanyolt, egy ilyen őrült spanyolt :-)

A Derbi GP1-nél az az érzése az embernek, hogy a kis robogó tervezői nem nagyon akartak beletörődni abba, hogy  nekik most csak egy kis robogót kell tervezniük, ők valami többet, komolyabbat akartak. Beletettek néhány dolgot amik idáig, jellemzően csak a motoros és nem a robogós kategória ismertetőjegyei voltak, aztán mire sorozatgyártásig eljutott a dolog, valahogy úgy maradt minden.
Máskülönben mit keresne rajta ez a kétkarú, hátsó lengővilla a lánckerék és pláne mit keres ott a lánc-áttétel a meghajtásban? A Derbin minden kicsit más mint a megszokott!



A Derbin minden más kicsit más mint egy megszokott robogón, keskeny lábtartó trepnik kétoldalt, lábunk közé kapva a váz, sportmotorra jellemzően hátrahajlított kormányvégek, s közöttük egy fém villahíd ami persze csak egy álcázott műanyag díszelem a motor váza pedig egy valódi, hegesztett alu-váz és a kipufogó a motorblokk alatt van elvezetve.
Vezetési pozíciója egyáltalán nem kényelmetlen, csak kicsit más; nem "robogós". Hosszabb úton sem fáradunk el, mert a nyereg bőségesen ad mozgásteret, irányíthatósága és a mozgása pedig egyszerűen lenyűgöző. A GP1 már a puszta gondolatra is kanyarodik, nem érezi a súlyát, térddel rendesen közre lehet fogni a vázat és döntögetni a gépet a kanyarokban, s a futómű is remekül van hangolva. Az egész motor nagyon kompakt érzést nyújt, kanyarban stabil, a kátyúkon pedig egyszerűen csak átsiklik. A lassulásról a Derbin elöl egy radiális méretű (245 mm) AJP fék gondoskodik, s ez amilyen mutatós, olyan jól is fog. Soha nem fáradnak el fékei és kiválóan adagolhatók. A GP1 tulajdonosának sem kell lemondania a robogók általános praktikumáról, van egy nyereg alatti jókora rakodórész  amiben egy sisak bőven elfér ami viszont nincs, az az a robogóknál jól megszokott a kormány alatti kis rekesz a térdidomnál. 



Az ára még használtan is húzós ami az egykori 2600 eurós újkori árának is köszönhető és annak is, hogy a Derbi filozófiája egyértelműen egy olyan csúcsminőségű és egyedi megjelenésű robogó piacra dobása volt, ami nem a nagy eladási darabszámokra hajtás helyett mindig is egy szűk, igényesebb és különlegességet kedvelő vevőkört célzott meg, akár még használtan a használt motorok piacán is. És a különlegességet mindig is meg kell, meg kellett fizetni. 

 

További ötletek és típusok robogó vásárlásához: itt a linken! 

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése