Azoknak
akiknek undora van a konfekció kínai robogóktól, viszolyognak a
tucatnyi és hétköznapi japán és olasz márkáktól, nekik van egy jó
tippünk mivel lehet kitűnni a szürkeségből és valami igazán egyedit
vinni a hétköznapokba. Venni kell egy spanyolt, egy ilyen őrült spanyolt
:-)
A Derbi GP1-nél az az érzése az embernek, hogy a kis robogó tervezői nem nagyon akartak beletörődni abba, hogy nekik most csak egy kis robogót kell tervezniük, ők valami többet, komolyabbat akartak. Beletettek néhány dolgot amik idáig, jellemzően csak a motoros és nem a robogós kategória ismertetőjegyei voltak, aztán mire sorozatgyártásig eljutott a dolog, valahogy úgy maradt minden.
A Derbi GP1-nél az az érzése az embernek, hogy a kis robogó tervezői nem nagyon akartak beletörődni abba, hogy nekik most csak egy kis robogót kell tervezniük, ők valami többet, komolyabbat akartak. Beletettek néhány dolgot amik idáig, jellemzően csak a motoros és nem a robogós kategória ismertetőjegyei voltak, aztán mire sorozatgyártásig eljutott a dolog, valahogy úgy maradt minden.
Máskülönben
mit keresne rajta ez a kétkarú, hátsó lengővilla a lánckerék és pláne
mit keres ott a lánc-áttétel a meghajtásban? A Derbin minden kicsit más
mint a megszokott!
A
Derbin minden más kicsit más mint egy megszokott robogón, keskeny
lábtartó
trepnik kétoldalt, lábunk közé kapva a váz, sportmotorra jellemzően
hátrahajlított kormányvégek, s
közöttük egy fém villahíd ami persze csak egy álcázott műanyag díszelem a
motor váza pedig egy valódi, hegesztett alu-váz és a kipufogó a
motorblokk alatt van elvezetve.
Vezetési pozíciója egyáltalán nem kényelmetlen, csak kicsit más; nem "robogós". Hosszabb úton sem fáradunk el, mert a nyereg bőségesen ad mozgásteret, irányíthatósága és a mozgása pedig egyszerűen lenyűgöző. A GP1 már a puszta gondolatra is kanyarodik, nem érezi a súlyát, térddel rendesen közre lehet fogni a vázat és döntögetni a gépet a kanyarokban, s a futómű is remekül van hangolva. Az egész motor nagyon kompakt érzést nyújt, kanyarban stabil, a kátyúkon pedig egyszerűen csak átsiklik. A lassulásról a Derbin elöl egy radiális méretű (245 mm) AJP fék gondoskodik, s ez amilyen mutatós, olyan jól is fog. Soha nem fáradnak el fékei és kiválóan adagolhatók. A GP1 tulajdonosának sem kell lemondania a robogók általános praktikumáról, van egy nyereg alatti jókora rakodórész amiben egy sisak bőven elfér ami viszont nincs, az az a robogóknál jól megszokott a kormány alatti kis rekesz a térdidomnál.
Az ára még használtan is húzós ami az egykori 2600 eurós újkori árának is köszönhető és annak is, hogy a Derbi filozófiája egyértelműen egy olyan csúcsminőségű és egyedi megjelenésű robogó piacra dobása volt, ami nem a nagy eladási darabszámokra hajtás helyett mindig is egy szűk, igényesebb és különlegességet kedvelő vevőkört célzott meg, akár még használtan a használt motorok piacán is. És a különlegességet mindig is meg kell, meg kellett fizetni.
Vezetési pozíciója egyáltalán nem kényelmetlen, csak kicsit más; nem "robogós". Hosszabb úton sem fáradunk el, mert a nyereg bőségesen ad mozgásteret, irányíthatósága és a mozgása pedig egyszerűen lenyűgöző. A GP1 már a puszta gondolatra is kanyarodik, nem érezi a súlyát, térddel rendesen közre lehet fogni a vázat és döntögetni a gépet a kanyarokban, s a futómű is remekül van hangolva. Az egész motor nagyon kompakt érzést nyújt, kanyarban stabil, a kátyúkon pedig egyszerűen csak átsiklik. A lassulásról a Derbin elöl egy radiális méretű (245 mm) AJP fék gondoskodik, s ez amilyen mutatós, olyan jól is fog. Soha nem fáradnak el fékei és kiválóan adagolhatók. A GP1 tulajdonosának sem kell lemondania a robogók általános praktikumáról, van egy nyereg alatti jókora rakodórész amiben egy sisak bőven elfér ami viszont nincs, az az a robogóknál jól megszokott a kormány alatti kis rekesz a térdidomnál.
Az ára még használtan is húzós ami az egykori 2600 eurós újkori árának is köszönhető és annak is, hogy a Derbi filozófiája egyértelműen egy olyan csúcsminőségű és egyedi megjelenésű robogó piacra dobása volt, ami nem a nagy eladási darabszámokra hajtás helyett mindig is egy szűk, igényesebb és különlegességet kedvelő vevőkört célzott meg, akár még használtan a használt motorok piacán is. És a különlegességet mindig is meg kell, meg kellett fizetni.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése