Pedig olyan szépen indult, akár még sikersztori is lehetett volna
...de nem lett az, viszont arra tökéletes példa volt ez a típus hogy lehet egy egyébként szépreményű és sikerrel kecsegtető dolgot agyonütni, ha az a valami rossz csillagzat alatt születik és a dolgok sem úgy alakulna körülötte ahogy az kellene.
A Rover 400-as sorozat, majd az ebből eredő Rover 45 -öst egy sor kompakt családi autónak szánta a brit gyártó 1990-től egészen 2005-ig. Az autót együttműködés során, kölcsönösen fejlesztették a Hondával. Az első generációs 400-ast (R8, 1990-1995) a Honda Concerto-val a másodikat pedig (HH-R, 1995-1999) az 1992-től gyártott ötajtós Civic-el közösködött. A fejlesztés és az üzlet is közös volt, a
Rover modellben Honda benzinmotorokat alkalmaztak, ezzel szemben a
piacion versenyképes Rover L-sorozatú dízelmotorjait a Hondánál is használták az 1990-es évek
közepétől, mielőtt saját dízelmotort terveztek volna. A motorkínálat 1,4 és 1,6 literes K-sorozatú Rover és 1,6 literes D-sorozatú Honda és 2,0 literes Rover T sorozatú benzinesekből állt, valamint egy 2,0 literes L-sorozatú turbódízelből amit a Rover 600-astól (Honda Accord) örökölt. És itt a mondat végén a lényeg, - az új típusnak egyszerre kellet tovább vinni a 400-as és a nagyobb 600-as Roverek örökségét....ami persze mint később kiderült, nem sikerült.
1999 októberében a Rover 400 (enyhén) felfrissített változatát már Rover 45-nek hívják és ennek kellet volna felvenni a harcot az akkor friss Ford Focus vagy az éppen aktuális Golf vagy Astra dömpinggel. Ezekhez a típusokhoz igazították az árát is, de kicsivel feljebb pozicionálva áraztak hogy kihangsúlyozzák az autók nem dömping jellegét, exkluzivitását. 2001 nyarától kezdődően a Rover 45 újratervezett "hot hatch" verzióját indították el és adták el az MG ZS néven 190 lóerős benzinmotorokkal.
2004
tavaszán az MG Rover utolsó erőfeszítése volt a Rover 45
értékesítésének növelése hogy új frontot és hátsót biggyesztettek rá, átdolgozták a felfüggesztést,
javítottak a kényelmi berendezéseken és alacsonyabbra szabták az árakat. E változások némelyike kényszerűvé is vált, mert a Japánok már
nem volt hajlandó gyártani bizonyos fő részeket tekintettel hogy az egy akkor már több mint 10 éves Honda Civic volt. Az autó gyártása 2005 áprilisában megállt, az MG Rover csoport csődje miatt.
A Honda gyorsan befejezte az MG Rover licencszerződését és
eltávolította Longbridgeből a gépsorokat.
A Rover-MG márkanév a kínai Nanjing Automotive-hoz került és a mai napig is készülnek ezen a néven autók, kínai autók, Kínában.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése