Keresés ebben a blogban

2018. december 11., kedd

BMW i3 - dugd fel magadnak!




 Találós kérdés, mi az ?
 - lehúzod a  töltőről, egész nap használod és nyúzod, majd este ismét rádugod a töltőre
...nem, nem elektromos targonca
...nem, nem okostelefon
...ez egy BMW (...)


Megosztó dolog ez a villanyautósdi nevű társasjáték, mert a megrögzött zöldek hurrá-optimizmusa is csak addig tart amíg rá nem kérdezel, hogy oké hogy gazdaságos és nem terheli a környezete meg a benzint sem pusztítja, de tessék mondani a konnektorba hogy és honnan kerül az az áram ?
No, és akkor jönnek az autógyárak is, ez a jövő és az új irány és hamarosan akár kiválthatja a benzines társait. Kár hogy (jelenleg) alig 100-130 km-t lehet megtenni egy töltéssel és hogy a konkrét példánál azaz az i3-nál maradva ku...a drága.... 13 millió (...)

.


Feldugva. Ott lapul a kettős csatlakozó a töltéshez. Felső része sima 230v-os csati amin keresztül 8 óra alatt töltődik fel, alsó részében van a gyors-töltő csatija, ennek 30 perc, de ilyen töltő jelenleg még nincs hazánkban





Szemből egyébként egész pofás. Nyissuk ki a géptetőt, lessük meg a motort!











...upsssz, ez üres :-)
az elektromotor a hátsó csomagtartóban, pontosabban az alatt lakik. Lecsavarozott fedél védi a kíváncsi és kártékony kezektől. A Samsung-féle akku csomag a padlóba van elrejtve az utastér alatt








A beltér látványával a remek anyaghasználatnak és a fiatalos dizájnnak köszönhetően nehéz betelni. Ja, és persze annak is köszönhetően hogy az egymással szemben nyíló ajtók látványa vonzza a tekintetet








A mai tech-generáció is örömét leli és elégedetten csettint egy ilyen műszerfal láttán
155 -ös virslikerekeken gurul az autó, ez is a üzemanyag spórolás következménye. Apropó beszélhetünk "üzemanyagról, üzemanyag fogyasztásról" egy elektromos meghajtású esetében, nyelvtan nácik ?








Miután túltesszük magunkat a formák és ívek látványán említsük meg azt is hogy ez a világ első szénszál erősítéses műanyag kasztnis autója amit nagy sorozatban gyártanak








Mondani sem kell, az összes világítótest ledes













Fogyasztás és CO₂-kibocsátás.

A BMW i3 CO2-kibocsátása és villamosenergia-fogyasztása:
Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km (kombinált): 0
CO2-kibocsátás, g/km (kombinált): 0
Villamosenergia-fogyasztás, kWh/100 km (kombinált): 13,1
Elektromos hatótáv, km (kombinált): 310–285
Gyakorlati elekromos hatótáv, km: akár 260








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése