Amikor Cseh autógyártásról esik szó, automatikusan mindenkinek a Skoda esetleg a Tatrta ugrik be, pedig a háború előtti szakaszban jóval változatosabb volt a paletta. A Wikov (teljes nevén Wichterle a Kovářík) csehszlovák gépgyártó vállalat volt a Brnohoz közeli Prostějovban, amely 1924–1937 között személyautókat és teherautókat is készített. Egyedi igények alapján, illetve kis sorozatban készítették személyautóikat, főleg tehetős vásárlók részére, sosem a tömegtermelést tartva célul. Az autók fejlesztéséhez a Wikov először az
olasz Ansaldo
cégtől vásárolt licencet,méghozzá kiváló! A cég sportos modelljei, - mint például a képen szereplő autó is - simán odaállhatott volna a kor ismert sportautó márkái közé egy harmincas évek béli hegyi felfutóversenyen.
1925-ben készült
el az első piacra szánt és nagyobb mennyiségben gyártott autójuk, a Wikov 7/28 -as sorozat.
Az 1,5 literes és 28 LE-s motorral felszerelt járműből a sorozatgyártás
hét éve alatt, 1925–1932 között mindössze 280 darab készült. A négyhengeres, másfél literes, dúralumínium hajtókaros,
OHC-motorral szerelt, 900 kilós roadstert a korát tíz évvel megelőző,
hidraulikus fékrendszerrel szerelték, ami tökéletes partner volt abban, hogy a
120-140 km/h-ra képes kocsi legalább a kor biztonsági színvonalához képest, átlag feletti
biztonságban meg tudjon állni.
A gyárat 1946-ban államosították, megszüntettek a gépkocsi gyártást és létrehozták belőle a mezőgazdasági gépeket előállító Agrozet vállalatot.
Ez a cég gyártotta pl. a kis- és háztáji gazdaságokban, Magyarországon is
elterjedt T4–K, TZ–4K törzskormányzású kistraktorokat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése