Nem tudni hogy csinálják, de igazából nem tudnak mellényúlni, ez a
Corvette még mindig egyszerre szép, kívánatos és őrjítően vérpezsdítő!
A C7-es - a cég több mint 65 éves kultuszautójának hetedik generációja volt - a reklámanyag szerint újrafogalmazza a modern teljesítőképességet, megteremti a technika a dizájn és a teljesítmény tökéletes egyensúlyát - így méltán viselheti ez a generáció is az ikonszerű Stingray utónevet is. A Corvette tervezőinek mindig is tartaniuk kellett magukat a klasszikus arányokhoz és műszaki megoldásokhoz. Most azonban nem elégedtek meg egyszerűen egy kis átrajzolással, apró finomításokkal és néhány plusz lóerővel. Itt most nem csak a formát hanem a tartalmat is teljesen újragondolták.
Az alap változat 6,2 literes V8-as benzinmotorja 450 lóerős és 610 Nm nyomatékú, 100 km/h-s tempóra 4 mp alatt gyorsul, de a ZR1- es csúcsmodell a hízelkedő "minden idők legerősebb széria Corvette-je" jelzővel illethető a maga 755 lóerejével, kompresszoros motorjával.
A tradicionálisan műanyag burkolat alatt teljesen új vázszerkezet van, a korábbival ellentétben tisztán alumíniumból. Könnyebb és másfélszer merevebb is, mint volt. A 6,2 literes LT1 motor a klasszikus recept szerint épül fel, - nyomórudas V8-as. Az autót a hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata mellett hétsebességes kézi váltóval is megvásárolható, ami tud egy olyan trükköt hogy a váltó elektronikája visszakapcsoláskor automatikus gázfröccsel segít "rángatás mentesen" váltani. Ami viszont nem változott az a futómű. mert megtartották a műanyag laprugót (!!!) hátul, és a sportcsomaggal együtt rendelhető Magne Ride aktív lengéscsillapítókat is.
Nehéz találni olyan sportautót ami jobban kötődne Amerikához és az amerikai életérzéshez mint például a Corvette, és a Chevrolet ismét betalált. A legendás sportautó hetedik generációja megint megmutatja, hogy V8 nélkül lehet élni, de minek, és méltó képen tiszteleg elődei előtt, és harmadikként viselheti a patinás Stingray utónevet és kis emblémát az első sárvédőn, közvetlenül a légbeömlő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése