Ismerjük jól a formát, még annak ellenére is hogy napjainkra 
megcsappantak ezeknek az egyterű Mitsubishinek a felbukkanása az Európai
 utakon. Mára már igencsak a Young timer /  Oldtimer kategóriába sorolhatók ezek a
 járgányok, mert hát ugye 1992 azért már elég rég volt. De hiába a fakuló emlékek az öregedő memória állomány, 
valahogy nem stimmel itt valami. Valahogy mintha kicsit más lett volna 
ez a típus (...) 
Ezt, - az akkor már második 
szériás Space Runner-t 1991-ben kezdték el gyártani és Amerikától Ázsiáig igencsak népszerű típus volt. Utódja, a harmadik generáció 1997-ben váltotta fel. Itt viszont térjünk vissza teszünk alanyához és álljunk is meg egy szóra, mert amit amit mi itt Európában anno Space Wagon-ként ismertünk annak ez egy alváltozata. Ez az RVR azaz a "Recreation Vehicle Runner" rövidítése az emelt hasmagasságú 4x4 meghajtású alváltozat neve. Szóval kikoptak az 
utakról, na...ez meg aztán pláne, főleg hogy Európában nem is nagyon volt kapható. 
| . | 
A kompakt méretű egyterű és a forma, az aszimmetrikus ajtóelrendezés (a 
sofőr mögött van még egy hátsó tolóajtó az utasoknak, a másik oldalon 
nincs plusz ajtó) stimmel, de a többi részlet?
Még szerencse hogy vannak árulkodó jelek, az emelt hasmagasság, a 
gallytörőrács elöl és a terepjárósan hátra kihelyezett pótkerék, de ha 
vesszük a fáradságot és belesünk alá akkor a hátsó meghajtás is gyanússá
 válhat. Ez egy négy kerék meghajtásos RVR változat. Igazából ha mai 
szemmel nézzük, jó tizenöt-húsz évvel megelőzte a korát. Manapság jönnek
 ki ilyesmivel a gyártók, kényelmes, mindenhol hadra fogható családi 
modellként.
Európában ezt a változatot nem is forgalmazták és kizárólag csak jobb 
kormányos változatban gyártották, Az öreg kontinensre csak Angliába 
jutott el egy-egy példány.
Tágas, kényelmes, állandó összkerékhajtás  ami  kisebb 
terepakadályokkal, földutakkal és esetleges nagyobb hóval is könnyedén 
megküzd, de a városi dzsungelben remek szolgálatot tesz az automata 
váltó. Egy négyszemélyes családnak bőven elég és a csomagtartóba befér 
még a kutya és/vagy számtalan holmi is.  Kétliteres motorja közel 150 
lóerős, igaz a lovakat etetni kell - fogyasztása ritkán megy 9,5-10 
liter alá. Hozza a szokott japán autós megbízhatóságot és a háttérben 
még ott az a  mindenen átmegy, nincs akadály érzet is.
Tetszik és bevállalnám, még így öregkorára is :-)  
| . | 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése