Ismerjük jól a formát, még annak ellenére is hogy napjainkra megcsappantak ezeknek az egyterű Mitsubishinek a felbukkanása az Európai utakon. Mára már igencsak a Young timer / Oldtimer kategóriába sorolhatók ezek a járgányok, mert hát ugye 1992 azért már elég rég volt. De hiába a fakuló emlékek az öregedő memória állomány, valahogy nem stimmel itt valami. Valahogy mintha kicsit más lett volna ez a típus (...)
Ezt, - az akkor már második
szériás Space Runner-t 1991-ben kezdték el gyártani és Amerikától Ázsiáig igencsak népszerű típus volt. Utódja, a harmadik generáció 1997-ben váltotta fel. Itt viszont térjünk vissza teszünk alanyához és álljunk is meg egy szóra, mert amit amit mi itt Európában anno Space Wagon-ként ismertünk annak ez egy alváltozata. Ez az RVR azaz a "Recreation Vehicle Runner" rövidítése az emelt hasmagasságú 4x4 meghajtású alváltozat neve. Szóval kikoptak az
utakról, na...ez meg aztán pláne, főleg hogy Európában nem is nagyon volt kapható.
. |
A kompakt méretű egyterű és a forma, az aszimmetrikus ajtóelrendezés (a
sofőr mögött van még egy hátsó tolóajtó az utasoknak, a másik oldalon
nincs plusz ajtó) stimmel, de a többi részlet?
Még szerencse hogy vannak árulkodó jelek, az emelt hasmagasság, a
gallytörőrács elöl és a terepjárósan hátra kihelyezett pótkerék, de ha
vesszük a fáradságot és belesünk alá akkor a hátsó meghajtás is gyanússá
válhat. Ez egy négy kerék meghajtásos RVR változat. Igazából ha mai
szemmel nézzük, jó tizenöt-húsz évvel megelőzte a korát. Manapság jönnek
ki ilyesmivel a gyártók, kényelmes, mindenhol hadra fogható családi
modellként.
Európában ezt a változatot nem is forgalmazták és kizárólag csak jobb
kormányos változatban gyártották, Az öreg kontinensre csak Angliába
jutott el egy-egy példány.
Tágas, kényelmes, állandó összkerékhajtás ami kisebb
terepakadályokkal, földutakkal és esetleges nagyobb hóval is könnyedén
megküzd, de a városi dzsungelben remek szolgálatot tesz az automata
váltó. Egy négyszemélyes családnak bőven elég és a csomagtartóba befér
még a kutya és/vagy számtalan holmi is. Kétliteres motorja közel 150
lóerős, igaz a lovakat etetni kell - fogyasztása ritkán megy 9,5-10
liter alá. Hozza a szokott japán autós megbízhatóságot és a háttérben
még ott az a mindenen átmegy, nincs akadály érzet is.
Tetszik és bevállalnám, még így öregkorára is :-)
. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése