Dél-Koreában az Incshoni repülőtéren több robotot is szolgálatba helyeztek az utasok segítségére. Az LG által gyártott második generációs robotasszisztens azért van, hogy minket, utasokat segítsen. Angol, kínai, koreai és japán nyelven is képesek kommunikálni.
Alap funkciójuk a beszállókártya beolvasása, rögzítése a rendszerben, de az önjáró robotok a beszállókártya beolvasása után akár el is kísérik az eltévedt vagy késésben lévő utast a beszállókapuhoz vagy segítenek az utasoknak eljutni, ahova kell menniük a reptéri terminálban, szelfiket lehet velük készíteni / készíttetni és válaszol minden kérdésére. Bár a világ több repülőterén is találkozhatunk hasonló utas-segítő fejlesztésekkel azok csak demonstratív vagy próba szinten üzemelnek, az AIRSTAR az első, amely rendszeresen, állandó jelleggel a nap 24 órájában üzemel.
De ahogy azt mondani szokták, itt nem ált meg a tudomány! Az ilyen és ehhez hasonló
robotok hamarosan egyre több reptéren bukkannak majd fel, hogy még tovább könnyítsék utazásunkat. Például majd közvetlenül a bejáratnál átvehetik majd az utasok poggyászát, az eszköz lehetővé teszi az utas számára, hogy önállóan
beolvassa a beszállókártyáit, a táskáit a robot rakterébe helyezze, és a
robot által nyomtatott címkéket rögzítse rájuk. Egy
ilyen, a SITA által kifejlesztett robotot tesztel például a genfi
repülőtér. A szingapúri
repülőtéren robotizált terminál nyílt. Az utasok számára automatizált
check-in pultok és poggyászszalagok, valamint arcfelismerő
technológiával ellátott útlevél-ellenőrzés áll rendelkezésre. Hamarosan mindezek teljesen hétköznapi és megszokott dolgokként vesznek minket majd körül és teszik kényelmessé életünket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése