Moto Guzzi Motoleggera 65 (1946-1953)
A kis "Guzzino" volt a Moto Guzzi első olyan terméke ami helyre rakta a
dolgokat a világégést követő időszakban és sikerpályára helyezte az
olasz motorgyártót. Hálásak is érte az olaszok, mind a mai napig imádják
és nagy népszerűségnek örvend ez a típust náluk.
. |
. |
A háború még tartott, de '43-ban Carlo Guzzi már kiadta a feladatot egy olcsó nép-motor kifejlesztésére. Az első prototípusok 1945 közepén (!!!) már rendelkezésre álltak és a fő műszaki paraméterei maradtak is, - kétütemű egyhengeres, 65 köbcentis öntött aluból készült 3 sebességes motor. 1946 tavaszán mutatták be az első széria példányokat. Egyszerű, igénytelen és könnyen karbantartható járműnek készült itt-ott olyan technikai megoldásokkal amik már akkor is elavultak, ezért igazi kaland egy ilyen motor vezetése.
Itt van például a szelektoros kézi gáz, - nem tekerhető gázmarkolat
van hanem egy kis kart kell tologatni a kormány jobb szélén (felső
karocska a szívató, alsó a gáz) ami azért macera a mai motoros számára
mert a váltó is a jobb oldalon van ami szintén kézi és nem lábváltó. Bal
oldalon a szokott helyen a kuplungkar, legalább azzal nincs zavarba
ejtő macera ;-)
Teszt, próbakör
Egy elindulás a következő kép néz ki : Berúgókar a jobb oldalon,
berúgod - ráülsz. Szívató és gáz karocskák bűvölése a szintén a jobb
oldalon majd ha magához tért a (hideg) motor alapjárata behúzod a
kuplungot, elengeded a gáz és szívatókart és azzal a kezeddel berakat
egyesbe a váltókart, ha eközben (gáz adagolás hiányának köszönhetően)
nem fulladt le, ügyes voltál és indulhatsz. Egyes kipörget kuplung
behúz, gázkar és kormány elenged, ezzel a kezeddel berakod kettesbe
miközben a másikkal kuplungolsz...megy ez ;-)
Kis gyakorlást követően már rutinosan megy a dolog és biztonságosan
mozog a kis Guzzinóval az ember, ha az eladott közel 13 000 példány
gazdáinak sikerült ez a mutatvány, akkor nekem miért ne sikerülne?
. |
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése