Az időtlen formaterv :
Idén 60 éves a Porsche 911
1963-ban kezdődött a Porsche 911-es története Stuttgartban. A képeket
elnézve igazat kell adnunk azoknak akik azt állítják hogy az autó
formája kortalan és örök. Az időtlen formatervet Ferry Porsche fia,
Ferdinand Alexander Porsche készítette. A jellegzetes forma mellett a
hátul elhelyezett, léghűtéses boxermotor is a 911-es védjegyévé vált.
Kezdetben
901-nek keresztelték el az autót, de mivel a Peugeot minden
típusszámot levédetett, aminek nulla a közepe, 911-re módosította új
sportkocsijának típusszámozását a német cég. De beszéljenek a képek !
a karcsú test :
. |
. |
a '68-as 911S már 160 lóerőt tudott |
...erős szívet takar :
. |
. Néhány adat, ömlesztve : A legkorábbi változata 130 lóerős volt és az ára 6500$ volt az USA-ban 1975-ben a Porsche Turbo lépett a német sportautógyártás csúcsára A kabrió csak 1982-ben jelent meg, de a Targa már 1965-ben bemutatkozott Üzemanyag-befecskendezés a 911S -el érkezett Az évszázad autója azaz a Car of the Century nemzetközi felmérésében a 911 lett az ötödik helyezett |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése