kukktojás, -nincs szélvédője, mégsem Cup-os autó.... |
Egzotikus formákkal nem feltétlen csak a nagy szuper-sportkocsi gyárak tudnak előállni.
A francia Renault az 1996-os évre egy szenzációs kocsival lépett a porondra, mely
méltó követője lehet a már klasszikus Alpina A110, Alpina V6 és R5 turbó
legendás típusainak. Autórajongó készítették autórajongóknak, ez egy varázslat két személyre szabva
1994
szeptemberében W94 néven a Renault, valami egészen (tőle) újat,
szokatlant kotyvasztott a Renault Sport versenyrészlegük boszorkánykonyháján, ezúttal nem a versenypályákat megcélozva, hanem az országutakat és a hétköznapi de némi benzingőzzel beoltott felhasználókat. A '95-ös Genfi szalonon,
már mindenki megcsodálhatta ezt a remekművet a Renault Spider-t és
hogy tovább fokozza a gyár a boom-ot, bejelentették hogy piacra dobják a
gépet. Ja, hogy még nem írtam le hogy nézett ki az autó és miért volt akkora szenzáció ?
Kétszemélyes, teljesen nyitott roodster, aluminium vázzal ( Hydro-aluminium ) rajta műanyag héjszerkezet, középmotor (2,0-16V Laguna ) a hátsó tengely és a pilótafülke közt elhelyezve. Gyorsulása 0-100 km/h-ra 6,9 másodperc és közel 150 lóerő mozgat alig 930 kilógrammot ( száraz tömeg) és végül, de nem utoljára egy csodaszép extra lapos forma "sirályszárnyas" ajtóval.
Bolondult
érte a nép......pedig nem volt olcsó mulatság. Összesen 1730 + 90
darabot gyártottak belőle 1996 és 1999 közt. A + 90 darab a Spider
Trophy kupasorozat részére készített példányokat takarja. Ezek a
szériánál kicsit "mérgesebbek" voltak fék és motor terén
is, nagyobb-erősebb bukócsövet kaptak és még az aprócska első szélvédőjüktől is
megszabadították a gyári szerelősoron őket. Ezt a versenysorozatot
váltotta fel a Clio Cup.
(Kép : internet) |
A
tervezők célja tökéletesen sikerült : ötvözni a Clio Williams motorját
a Twingo súlyát és az Alpina fékeit, egy exkluzív autóban. Mielőtt
bárki, hirtelen felindulásból úgy döntene hogy Spider-t akar venni, kösse
fel a gatyát.
Hazánkban nem forgalmazták ( csak egy-két példányról lehet
tudni : egy híres Renault kereskedő autóversenyző fiánál (!!!) és egy
pátyi autógyűjtőnél van egy-egy darab ) és Európában is 25-30 ezer
eurónál startol az ár....
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése