A Volkswagen hannoveri 
 kishaszongépjármű gyárában hatalmas buli volt a napokban, amelyen a Vw Transportereké volt a főszerep. Hetvenöt év telt el azóta hogy az első példány megszületett és a 
tradíciókat jól mutatja, még mindig csak a T7-es számkódnál járnak, 
viszont a népszerűségük töretlen.  A Transporter – más néven Bulli, 
Kombi, Volkswagen kisbusz, 
kisteherautó vagy mikrobusz – a világ leghosszabb gyártási időszakával 
büszkélkedhet.
Már a koncepció megjelenése is legendás volt.  Miután véget ért a 
háború, és a Volkswagen-gyár sorsa is 
rendeződni látszott, az agilis Heinz Nordhoff irányítása alatt a Vw 
Bogár megkezdte a 
világpiac meghódítását. A termelés elkezdett felfutni, egyre kevésbé 
hátráltatta nyersanyag hiány így a hatékony munkához a részegységeknek 
szükség volt egy 
kis méretű teherkocsira, amellyel a gyáron belül lehet kisebb-nagyobb 
tárgyakat, alkatrészeket 
mozgatni.
A gyár dolgozói a meglévő alkatrészekből összetákoltak egy targoncaszerű négykerekűt melynek vezetője a plató végében ült, és onnan terelgette az ijesztő látványt nyújtó gépszörnyet. Ez volt a Plattenwagen Az ötlet bevált, de egy külső szemlélő kellett, hogy megszülethessen belőle a Volkswagen második modellje (Vw typ2). Egy holland kereskedő, bizonyos Ben Pon 1947-ben Wolfsburgba látogatott, hogy felvegye a kapcsolatot a céggel, és vélhetőleg kiszúrta a Plattenwagent a gyár udvarán. Az alapötlet megtetszett neki, de vélhetőleg Ő is látta, ezt így ebben a formában képtelenség lenne piacra dobni, pedig a háború után piacnak erős szüksége lenne egy olcsó, kis méretű kisteherautóra.
Annyira megtetszett neki az ötlet és annyira nem hagyta nyugodni, hogy amikor 1947 április 23-án ismét Németországban járt a gyárban, egy spirálfüzetbe rajzolt ákombákom rajz alapján sikerült meggyőznie a vezetőséget egy valódi kisteherautó jövendőbeli gyártásáról.
![]()  | 
| (forrás: Vw archív) | 





Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése