A Volkswagen hannoveri
kishaszongépjármű gyárában hatalmas buli volt a napokban, amelyen a Vw Transportereké volt a főszerep. Hetvenöt év telt el azóta hogy az első példány megszületett és a
tradíciókat jól mutatja, még mindig csak a T7-es számkódnál járnak,
viszont a népszerűségük töretlen. A Transporter – más néven Bulli,
Kombi, Volkswagen kisbusz,
kisteherautó vagy mikrobusz – a világ leghosszabb gyártási időszakával
büszkélkedhet.
Már a koncepció megjelenése is legendás volt. Miután véget ért a
háború, és a Volkswagen-gyár sorsa is
rendeződni látszott, az agilis Heinz Nordhoff irányítása alatt a Vw
Bogár megkezdte a
világpiac meghódítását. A termelés elkezdett felfutni, egyre kevésbé
hátráltatta nyersanyag hiány így a hatékony munkához a részegységeknek
szükség volt egy
kis méretű teherkocsira, amellyel a gyáron belül lehet kisebb-nagyobb
tárgyakat, alkatrészeket
mozgatni.
A gyár dolgozói a meglévő alkatrészekből összetákoltak egy targoncaszerű négykerekűt melynek vezetője a plató végében ült, és onnan terelgette az ijesztő látványt nyújtó gépszörnyet. Ez volt a Plattenwagen Az ötlet bevált, de egy külső szemlélő kellett, hogy megszülethessen belőle a Volkswagen második modellje (Vw typ2). Egy holland kereskedő, bizonyos Ben Pon 1947-ben Wolfsburgba látogatott, hogy felvegye a kapcsolatot a céggel, és vélhetőleg kiszúrta a Plattenwagent a gyár udvarán. Az alapötlet megtetszett neki, de vélhetőleg Ő is látta, ezt így ebben a formában képtelenség lenne piacra dobni, pedig a háború után piacnak erős szüksége lenne egy olcsó, kis méretű kisteherautóra.
Annyira megtetszett neki az ötlet és annyira nem hagyta nyugodni, hogy amikor 1947 április 23-án ismét Németországban járt a gyárban, egy spirálfüzetbe rajzolt ákombákom rajz alapján sikerült meggyőznie a vezetőséget egy valódi kisteherautó jövendőbeli gyártásáról.
(forrás: Vw archív) |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése