Keresés ebben a blogban
2019. március 1., péntek
Piaggio Ape 50 Europe
Piaggio Ape. Nem mondhatnám technikai szempontból izgalmasnak (nagyon nem), feltehetőleg sokkal kevésbé érdekesebb is olvasni róla mint például egy szintén olasz, de egy ágaskodó lovacskát az emblémáján hordó márka bármely típusáról. Viszont tény, ez még mindig rendkívül szórakoztató és igen, hol lehetne ennél hitelesebb környezetben fényképezni, mint egy külváros széli építkezésen.
Néhány szó a használhatóság szempontjából. Sokan megkérdőjelezik létjogosultságát egy 50 köbcentis és háromkerekű "teherautónak" főleg így a XXI. század elején, de nem véletlen hogy Olasz országban még a mai napig is rengeteg fut belőlük. Az Ape majdnem ugyanolyan jól manőverezhető mint egy robogó, ami kis szűk helyeken, utcácskákban esetleg súlykorlátozással ellátott övezetekben behozhatatlan előnyt biztosít. A hátsó kerekek súlyosan negatív kerékdőlést mutatnak üres plató esetén, ami terhelten beáll normális szögbe és még mindig sokkal kevésbé ijesztőnek tűnik a jármű mozgása / vezetése mint például egy szintén három kerekű Reliant Robin esetén. Nyilván nem tud tonnákat megmozgatni, de 200 kg terhelhetősége és 1,5 m3 -es raktere hasznos lehet mondjuk egy kisboltot ellátó áruszállításkor vagy egy építkezésen, telephelyen belüli rohangálós, cipelős autó-pótléknak is.
A vezető egy kis ülés közepén ül és mint egy robogót, kézi vezérlőket és lábféket működtet.
A kormányrúd bal oldalán egy normál motorkerékpár-tengelykapcsoló kar van a jobb oldalon hagyományos gázkar. Állítólag kétszemélyes azaz egy másik személyt is bepréselhetsz a fülkében - van hely, ha igazán szereted aktuális útitársadat és nem rendelkeztek egy deka súlyfölösleggel sem.
Mivel a cucc mindösszesen 49 köbcentis, sima B-kategóriás autó vagy segédmotor-kerékpárra jogosító engedéllyel is vezethető. A képeken szereplő típus tökéletesen betölti feladatát és funkcióját amire kitalálták, talán csak egy apróság róhaó fel neki, - messze nem olyan mutatós mint pl. a már korábban itt is bemutatott Piaggio Ape Calessino
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése