MG RV8 (1993-1995) |
Remélhetőleg megbocsájtja nekünk ezt a kedves olvasó, ha másért nem, tekintettel arra hogy egy igencsak ritkaságnak számító mindösszesen 2 évig gyártott (1993-1995) és alig kétezres példányszámban megépült angol különlegességről van szó.
(MG B 1962-1980) |
A felfüggesztést csak kissé változtatták, a csomagtérajtót és az ajtókat meghagyták, valamint a hátsó dobfékeket(!!!) is. A beltérben furnérozott homokfenyő panelek és Connolly bőr volt. A motor az alumínium Rover V8 3,9 literes verziója volt, hasonlóan az MGB GT V8-ban korábban használthoz speer-difivel lett felszerelve. A motor 190 hüvelyk (142 kW) teljesítményt ért el 4.750 fordulaton, 0-100 -ra 5,9 másodperc alatt gyorsult. Súlyos hátrányként említették a korabeli tesztelők hogy a régimódi hátsó dobfékeknek és a hátsó laprugóknak köszönhetően az RV8 nem volt népszerű a kanyarvadászok körében és a szerpentineket sem különösen kedvelte :-)
A korlátozott MG RV8 termelés nagy része érdekes módon valahogy Japánban kötött ki - 1,579 db az előállított 1,983-ból - és vált kultikus járművé. Háromszázharminc RV8-ast értékesítettek eredetileg az Egyesült Királyságban, bár több mint száz (valószínűleg akár 700 darab is) szürke-import révén újra visszavándorolt az Egyesült Királyságba. Több forrás az MGB modell folytatásaként tekinti.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése