Keresés ebben a blogban
2018. június 5., kedd
Olasz madárkalitka
Becsületes nevén talán csak kevesen ismerik a Maserati Tipo 61 -est, pedig a versenyautó a 1960-as évek elején megjárta a legendás Le Mans-i versenyeket és a Nürburgringet is, sikerrel. Olyan nevek vitték anno sikerre mint Masten Gregory vagy Sterling Moss.
Az autót '59 és '61 között gyártották és a " Birdcage" (Madárkalitka) becenevét a bonyolult térhálós króm-molibdén (chromium-molybdenum) fémötvözetű csövekből álló vázszerkezete után kapta. Ezt gyakran még kerékpárvázak és versenyautó-bukókeretekhez használják még a mai napig is. Ez az építési módszer merevebb, és ugyanakkor könnyebb alvázat biztosított, mint az akkori elterjedt megoldások....viszont, valóban elég furcsán nézett ki a kikandikáló részeknél. Ahogy az alu kasztni borítása alól egy-egy részen kilátszik az autó váza, mint valami furcsa ketrec vékony kis ropiból összeállítva :-)
A Tipo 61 két darab Weber 48-as karburátorral etetett, 250 lóerős (186 kW) 2,9 literes négyhengeres motorral volt felszerelve és 285 km / órás végsebességet tudott. Technikai jellemzői még az ötfokozatú kézi sebességváltó, független elülső felfüggesztés tekercsrugókkal, de Dion hátsó tengely keresztirányú rugókkal és hidraulikus tárcsafékek mind a négy keréknél.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése