Úgy gyorsul mint egy sportmotor (3,9 sec / 100 km/h) miközben
környezetkímélőbb a legmodernebb eco-autóknál is a konnektorból táplálkozó Tesla Roadster. A nyári cars & coffe rendezvényen sikerült egy hazai példányra körbecsorgatni a nyálam.
A Tesla saját dizájnerei (is) csiszolgatták a könnyű karbonkarosszéria végső formáit és idomait, de azért letagadhatatlan a Lotus eredet. Az autó ugyanis az utóbbi idők
egyik legkönnyebb és legkarcsúbb sportkocsijának, a Lotus Elise-nek a
padlólemezére épült, vannak közös alkatrészei is ezzel a modellel, például a szélvédő, a
légzsákok, a gumik, a műszerfal és a kerékfelfüggesztés egyes elemei. Mindössze 3,94 méter hosszú, 1,12 méter magas és a súlya is csak alig 1300 kg.
A Roadster volt a Tesla Motors
első terméke. A lítium-
ion
akkumulátor egyszeri feltöltésével az autó 394 km megtételére képes. A
kocsi elektromos fogyasztása megfelel 1,74 l/100 km
benzinfogyasztásnak. Háromfázisú, négypólusú elektromotorja van és 13000-es (!!!) fordulatszámon érhető el a 248 lóerős teljesítmény. Váltója kétsebességes
Magna márkájú szekvenciális váltó. Hátsókerékhajtású,
középmotoros. 1220 kg-os tömegéből kb. 400-450 az akkumulátoré, melynek
feltöltési ideje három és fél óra, becsült élettartama 160,000 km.
|
. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése