Csak ha magát a típust nézzük, felületesen szemlélve még akár úgy is tűnhet hogy valami hétköznapi japán sedan, de ez az autó egy kis gyöngyszem és igazi különlegesség. Mindösszesen 8875 darabszámos széria formáján és a ritkaságán (kizárólag csak Japánban forgalmazták) túllépve a motorja az amire a hozzáértők elismerően csettintenek.
Szériában egy dupla turbós 269 lóerős három tárcsás Wankel (Mazda 20B-REW) szív hajtja a vasat, mondani sem kell, egész jól (...)
Ez a 4. generációs Cosmo megelőzte korát elektronikusan is a kínálatában már akkor szerepelt GPS navigációs rendszertől kezdve az érintőképernyős klímavezérlésen át az ECU adatkommunikációs rendszerig minden volt benne, és ne feledjük, - időben a kilencvenes évek közepén járunk!!!
A gyár afféle luxus GT-nek szánta egy igazi Grand Turisno-nak, hosszú végtelen utak gyors és luxuskörnyezetben való, stílusos leküzdésére. Aztán megtalálták maguknak az autótuning hívei és nincs rajta mit csodálkozni, lecsaptak rá. A képeken látható autó ékes példánya annak hogy a kevesebb néha több. Nincs szükség rikító színekre vagy vasalódeszkányi légterelőkre és kráternyi légbeömlőkre ahhoz egy dögös tuning autó kerüljön ki a műhelyből. Mondjuk, egy Cosmóval könnyű dolga is van tuning tunernek. A forma dögös a teljesítmény alapból annyi amire mások nagy küzdelmes és fúrás-faragások után sem jutnak el....csak egy kis szolíd ültetés, egy szép felnigarnitúra egy méretes cooler kiaggatva a kocsi orrára, és már kész is!
PC-kockáknak esetleg még máshonnan is ismerős lehet, a Cosmo különböző számítógépes játékokban is megjelent, úgy mint a Sega GT a Gran Turismo / Gran Turismo 2 valamint az Arcade játék sorozatokban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése