Guzzi Airone
Mint a korábban bemutatott kis Guzzinál, itt is figyelemre méltó a hosszú gyártási ciklus. Közel egy évtizedig az Airone volt az egyik legkeresettebb középkategóriás motor az 500 köbcenti alatti mezőnyben. Természetesen itt is nagy szerepet játszott közre a háború utáni járműínség és az hogy az apró, de folyamatos fejlesztések nem hagyták "elbutulni" a típust. Első, majd a hátsó hidraulikus teleszkópok bevezetése, a benzintank többszöri változtatása, egyre több króm és krómozott kiegészítő megjelenése, stb, stb. Az a motor amit alig a bemutatást követően, 1940-ben megjelent már mint katonai típus, szürke komor kinézettel, néhány évvel később a békeidők beköszöntével már színes harsány és menő közlekedési eszközzé vált hazájában melyből túra és sport változat is kigördült a gyárkapun.
|
. |
|
. |
Motorja négyütemű 250 köbcentis 9,5 lóerős, tartós és kifinomult járású válója négysebességes. A sport változatot
ismérvei az alumínium felnik, a kisebb kormány, előre néző fékpedált, és a hátrább helyezett lábtartók valamint a 13 lóerőre növelt teljesítmény
|
. |
Az Airone maga a stílus a megbízhatóság példaképe volt akkoriban és ma, több mint 60 év távlatából sem változott ez...és ha már stílus, akkor még nem is szóltam a látvány és hang orgiáról amit a hengerfejen szorgosan "ugráló" szelepek látványa nyújt és a pattogósan dörgő kipufogó szolgáltat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése