Keresés ebben a blogban

2025. február 28., péntek

Sir William Lyons beájulna


William Lyons 1901. szeptember 4. – én  Blackpoolban született ír bevándorlók leszármazottjaként. Felnőttként, tanulmányai és mérnöki diplomája megszerzését követően gyakorlatot szerzett a Crossley Motorsnál Manchesterben, de 1919-ben otthagyta Crossleyt, hogy a Blackpool-i Brown és Mallalieu Sunbeam kereskedőknél dolgozzon eladóként.  Néhány évre rá önállósította magát hogy, motorkerékpár- rajongó társával, William Walmsleyvel összeállva 1922-ben megalapíthassák oldalkocsigyártó vállalkozásukat,  Swallow Sidecar Company néven. A cég stílusos oldalkocsikat gyártott, de 1927 után egyre több alacsony költségű autók is kigördültek cégük kapuján, különösen a kor jellemző és népszerű  típusa alapján,  Austin Seven Swallow átípítések. A cég szekere jól szaladt, Coventrybe költöztek és a  gyártás is heti 50 autóra nőtt. 1931-ben kezdték el árulni az SS1-et , majd 1933-ban a cég nevét SS Cars Ltd- re változtatták . A következő évben William Walmsley elhagyta a céget. A második világháború idején az SS név nem hangzott valami túl jól és a háború után Lyons Jaguarra változtatta a cégnevet és az angol Armstrong Siddeley gyár megengedte nekik, hogy immár csak a "Jaguar" nevet használhassák márkanévként ami egyébként az Armstrongnál egy  sikeres repülőgép-motorpaletta neve volt. Innentől a márkanév sikere ismert, a világ minden pontján népszerűvé váltak az ezeken a néven megjelenő különböző autótípusok.  ilyen volt akkoriban az autóipar bajtársiassága.

 

Nagyot ugorva időben és témában, az XJ  (XJ40 amit 1986-tól '94-ig készítettek) sorozat a gyártó egy népszerű és több generációt is megélt szériája volt, de hogy visszatérjünk a címben szereplő  "Sir William Lyons beájulna" mondathoz, szegény gyáralapító ezt biztosan nem gondolta volna:  

Egy roncsautókat taposó Jaguár Big Foot, 

hatalmas amerikai zászlókkal a fenekében :-) 



 .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése