II. világháború után Európa gépkocsi állománya romokban hevert.
Lassanként kibontakozott az igény valami kicsi, olcsó, a tömegek számára
is elérhető közlekedési eszközre.
Az emberek már kezdték kiheverni a háború okozta sokkot, az élet ismét normális kerékvágásba futott, igény mutatkozott ezekre a megfizethető olcsó kisautókra, "igazi" gépkocsira viszont még csak keveseknek futotta az '50-es évek elején.
Ebből az időből legismertebb ilyen típusok a BMW Isetta, Messerschmitt Kabinroller, stb, de sok ország gyártott törpeautót (hazánkban is voltak kísérletek rá, de hamvában holt mind).
A képen látható Nobel 200 -as (1959-1962) a kevésbé ismertebb törpeautók közé tartozik, angol gyártmány, de ötletadója a német Fuldamobil volt, motorja 191 köbcentis kétütemű Sachs, dinasterrel és 4 sebességes váltóval szerelve, kasztnija üvegszálas és a Bristol Repülőgépgyár cégnél készült, kerekei alig robogónyi, 8 colosak voltak. Végsebessége 50-55 mph.
A '60 -as évek tartós fellendülése a (nyugati) emberek életszínvonal emelkedését is hozta magával, így egyre többen váltottak át "valódi" autókra, a törpeautók kikoptak a forgalomból, gyűjtőkhöz, múzeumokba kerültek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése