Amennyiben meghallanánk azt a szópáros hogy, farmotor és Mercedes lehet hogy elsőre valami Smart jutna az eszünkbe, de igazából ez a gondolatmenet is kicsit sántítana, Ahhoz hogy megtaláljuk az igazságot, jóval korábbról kell kutakodnunk. Egész pontosan 1936-ig amikor is a Daimler-Benz AG a klasszikus építésmódot követő orrmotoros Mercedes-Benz 170 V-el párhuzamosan mutatta be az azzal megegyező motorú Mercedes-Benz 170 H-t.
A 170 H-t egy négyhengeres 1697 köbcentis motor hajtotta, 38 LE (28 kW) teljesítménnyel. A "H" betűjelzés mutatta a lényeget, "Heckmotor" vagyis hátsó motort jelentett. Ez az autó, a Mercedes egyetlen farmotoros szériakocsija volt, óriási szenzációt keltett és technikai érdekessége miatt a háború előtti Mercedes-modellek ismertetése során érdemtelenül elveszi a helyet a bevált 170V-től. Az autó lényegesen drágább volt, mint a technikai alapjául szolgáló 170 V, de sokkal kevesebb helyet kínált a csomagtartóban, sokkal hangosabb volt az utastere a farmotoros elrendezés - és persze a korabeli hegszigetelés színvonala miatt - és farnehézsége miatt a rossz kezelhetőséget is felrótták a típusnak. Kényelmesebb . modernebb és magasabb felszereltségűnek, ezért "finomabb" autónak tekintették a Mercedesnél, de végül nem vált be, jóval kevesebbet értékesítettek belőle, mint a 170 V-ből. A háború és az alacsony kereslet miatt 1939-ben leállt a termelés.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése