2011-ben a Citroen-Peugeot (PSA-csoport) nagy csinnadratta közepette mutatta be a Peugeot Ion / Citroen C-Zero párost. Forradalmi, szenzációs zengte a sajtó a kis elektromos autóról.
A háromfázisú állandó mágneses szinkronmotor a csomagtartó alatt az autó farában található és a hátsó kereket hajtja (66,6 lóerős). A motorvezérlő és a töltésvezérlő a motor felett, de még a csomagtartó alatt, a középső "szinten" van és akkor még van a 88 cellából álló 330 Voltos lítium-ion akkumulátor az utastérben ami a padló alatt helyezkedik el. Külsőre, rendkívül vidám és modern forma egyszerre, olyan mint egy felfújt játékautó.
"A 21. század Citroen Kacsája lehetne az elektromos C-Zero, de az ára ellene dolgozik" - írta a sajtó. Nos, a közel 8 milliós ár enyhén fogalmazva rémisztő egy olyan kisautóért ami a környezettudatosság jegyében direkt fapados (csak semmi luxus, környezetvédők vagyunk...óvjuk a bálnákat és a kihaló bengáli tigriseket...brrrrrr) felszereltséggel készült, olyan vékony lemezekből (súlycsökkentés) hogy a régi Swift betonbunker hozzá képest. Szóval lehet hogy trendi és cuki a formája, csak legyen aki kifizeti érte ezt a köteg pénzt (...)
És akkor itt vegyük fel a címben is szereplő vezérfonalat, akkor már ezerszer inkább az ős-eredeti kéne, a Mitsubishi ! Ugyanis az a francia "modern kori csoda" egy több éves japán Mitsubishi modell ;-)
Mitsubishi I-car / i-MiEV
A sima benzines, azzal a motorral ebben a kasztniban és formában, az kéne.....kár hogy azoknak rossz oldalon van a kormányuk és az esetlegesen elérhető példányok túl messze vannak ;-)
. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése