Kicsi fehér, erős és gömbölyded valamint pillanatok alatt beindítja a nyálelválasztást !
Mi az ?
...nem, nem a Menthos ;-)
"itthon is van ilyen, csak ez kicsit olyan tuningos" - mondja a laikus, aki persze a Zastavára gondol
...aztán ....
"itthon is van ilyen, valami Kubinyi nevezetű srác csapat vele a Histroric Rally-ban" - mondják a jobban értesültek.
Az igazság az hogy ez nem ZASTAVA 750, viszont ami a hazai rally pályákon látható Abarth, az viszont egy Zasztira épülő Abarth replika.
Kezdjük az elején, tegyük tisztába a dolgokat 1.:
Amit
mi itthonról ismerünk az a Zaszti, Zatyi, hivatalos nevén Zastava 750.
Alapja az 1955-ben megjelent (633 köbcentis) Fiat 600-as. Ezt az
olaszok késöbb 767 köbcentire növelték és ennek a növelt köbcentis
változatnak a gyártását vették át a Jugoszlávok amit 1971-től hazánkban a
Merkur forgalmazott.
Ritmo-ról és X1/9-ről ismerős a felni |
fix kitámasztós a géptető |
Tegyük tisztába a dolgokat 2.:
Az eredeti Fiat 600 -ra épült a csodás olasz tuningmester Carlo Abarth csodafegyvere, a Mini Cooper rettegett ellenfele az Abarth 1000 TC. A lent keresztlaprugóval, fent háromszög-lengőkarokkal működő első futóművet alaposan megültették, elöl-hátul keresztstabilizátor segítségével megfűszerezték. A négyhengeres motort felfúrták és alaposan bemérgesítették, így érve el az eredeti 22 lóerő többszörösét, a széria gyártásának vége felé már 110 lóerő fölött jártak közel tízezres fordulaton !!!
a dobozban olajhűtő lapul |
kell ennél szebb belső ? |
Tegyük tisztába a dolgokat 3.:
a képeken látható méregzsák szintén "csak" replika, Fiat 600D alapokon egy Zara-i gyűjtő ékköve aki elsősorban a léghűtéses Volkswagenek nagy szerelmese, de mint jó hazafi rendelkezik jó pár olasz géppel is mint pl ez a kis méregzsák. A kint igen elterjedt replikaépítésnek néhány, de igen alapos oka van : az eredeti Abarthok ára a "csillagos ég" kategóriát nyaldossa és ma már senki sem használja ezeket utcai krúzolásra, néha-néha igazi otthonában egy-egy versenypályán lehet őket megcsodálni.
A sima tucat 600D -ből tucatszám maradt fönt napjainkra is épkézláb példány és elég kimenni valamelyik nagy olasz börzére (pl. Imola, minden év szeptemberében) ahol halmokban találhatók vérbeli tuning cuccok a típushoz. Építhetünk korabeli Abarth replikát vagy korabeli look - mai technikával mérgesített fegyvernek minősülő tárgyat is.
....minden csak pénz kérdése....sok pénz kérdése (...)
(foto : Bazsi) |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése