Kicsi lapos, békaszemű és dübörgő boxer hangja van. Vágyak tárgya, nagyon menő és rettentő drága. Mi az ?
1947-ben a Porsche tervezőiroda belefogott egy saját típus tervezésébe. A szemük előtt lebegő cél egy egy olcsó, könnyű sportautó megépítése volt, lehetőleg minél több, már létező alkatrész felhasználásával. Mivel rendelkezésükre csak a bogárhátú Volkswagen alkatrészei álltak, (Porsche nevéhez köthető a legendás népautó megtervezése is és kezdetektől fogva szoros kapcsolatban áll a két cég a mai napig is) ezért a tervezés során a legtöbb műszaki megoldást a Bogártól vették át.
Az sorozatgyártásra
érett, kész autót az 1949-es Genfi Autószalonon mutatták be a nagyközönségnek.
Ez volt a 356 A sorozat. Farmotoros,
karosszériája acéllemezből készült, acél zártszelvény vázzal. Motorja
1086 köbcentis, az autó óriási sikert aratott,
a kis cég alig győzte teljesíteni a megrendeléseket. Aztán szép sorjában
jöttek a fejlesztések is, egy 1300-as,
majd később egy 1500-as motor, (ekkor már az eredetileg alapul szolgáló VW
Bogár motor 25 lóerős teljesítményének a többszörösét produkálta) a Volkswagen váltót is felváltotta egy saját,
Porsche fejlesztésű szinkronizált darab.
A siker lavinaszerű volt amivel lépést kellet tartani, amit csak a folyamatos fejlesztéssel, modernizálással és a típuspaletta bővítéssel lehet megtartani. Jött a második szériája, 356 B néven, némileg módosított karosszériával és beltérrel és folyamatosan fejlődtek a motorok is. 1961-ben már kétliteres 130 lovas boxer-farmotor tolta a Carrera 2000 –es modellt. Rengeteg más 356 alapú autó került ki a cégtől, erre autós lexikonok sokasága próbál tiszta képet nyújtani a kusza típuscsaládok és modell paletták útvesztőjében, mi most csak érintőlegesen, nagy vonalakban haladva tekintjük csak át a 356-os legendát, legyen elég csak annyi, az utolsó C széria 1963-ban jelent meg. Módosították a kormányszerkezetet, kerékagyakat az autó négy darab ATE tárcsafékkel és átrajzolt vonalú karosszériával állt a vásárlók elé. Végül 1965-ben befejezték a 356-os gyártását.
Bővebben ITT olvashatsz még Porsche témában a blogon!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése