Háborúkban rendszeresítették ezeket a járműveket melyek napjainkra már békés batárrá szelídültek. Tarkán és vidám színekben, fizetős turistákat szórakoztatnak.
DUKW (USA -1942) :
utasokat vár egy DUKW |
És hogy hogy lett kacsa ?
Hát így : A jármű korabeli és hivatalos műszaki megnevezése DUKW, amely a szokásos katonai felszerelések, eszközök funkciós kódbetűinek sorából állt össze.
D = 1942 (a fejlesztés éve)
U = kétéltű,
K = elsőkerék-meghajtás,
W = a hátsó kerék hajtás.
Azonban amerikai katonák szeretettel becézték a járművet Duck-nak, ami rajta is maradt és mára már az összes többi ilyen jellegű kétéltű járműveket is ezen a becenéven illetik.
LARC-V (USA-1963) :
Szintén amerikai, szintén kétéltű csapatszállító jármű. A prototípust 1959-ben készült el, a sorozatgyártás 1963-ban indult. A típus részt vett a vietnami háborúban, de 1982-ben az Argentin tengerészgyalogság is ezt használta a Falkland-szigeteknél. A LARC-V hajóteste alumínium, meghajtásról egy 375 lóerős John Deere turbódízel motor gondoskodik a végsebessége 22 mérföld óránként szárazföldön (4x4) és a nyolc és fél csomó a tengeren, hajócsavar segítségével. Terhelési kapacitása öt tonna volt.
LARC-V Napjainkban használatos LARC-V kacsahajók testközelből : a flotta várja a csapatokat : nem, nem katonákat, turistákat itt jól megfigyelhető a 375 lóerős John Deere motor .....kis kacsa úúúúszik.... ********************************************************* Amennyiben felkeltette a cikk az érdeklődésedet ebben a témában ITT olvashatsz egy német boxermotoros kétéltűről is, ami szintén egy technikatörténeti ikon ! ********************************************************************* |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése