Spanyol nemeshez méltó hosszú név és ménesnyi lóerő egy testben
Egy személyes megjegyzéssel kezdeném, sosem voltak igazán közel hozzám a Mustangok, sem a régi sem a mai széria tagjai.
Természetesen nem rugdalnám ki a garázsomból ha valami csoda folytán betévedne oda pl. egy '64 -'73 -as első generációból származó példány és a kardomba sem dőlnék ha esetleg ez a betévedő lélek egy újkori darab lenne, de hogy őszinte legyek nem olvadok el a látványuktól mint sokan mások...
....de, ez itt, ez nagyon bejövős egy darab ! Mondanom sem kell, kis-szériás cucc és a 2006-os New York-i Autókiállításon mutatta be a Saleen cég. Ugye ismerős a név, nem ? Akkor segítek, biztos beugrik : Saleen S7 ...hát igen, tudnak ott valamit azok a fiúk, de térjünk vissza erre a Mustang-ra. Parnelli
Jones az ötvenes, hatvanas, hetvenes évek sikeres autóversenyzője volt és
mivel mással, mint egy (Boss 302-es) Mustang-al nyerte meg az
SCCA Trans Am Széria bajnoki címét 1970-ben. Ennek emlékének
köszönheti az autó ezt a nem kicsit hosszú nevet. A néven kívül más is
megidézi Parnelli Jones egykori autóját, az egyedi sárga szín a 15-ös
rajtszám imitációval, hasonló szárnnyal és a hátsó üvegen lévő ráccsal látták el, valamint egyedi lökhárítókat és alu benzinbetöltő-nyílás kapott.
A külcsínhez a belbecset is hozzá igazították. A motor 302 köbinches (4.9 literes) V8-as, 390 lóerőt teljesít amit kovácsolt dugattyúk, hajtókarok, speciális főtengely és az új Saleen 302-es szelepfedél alkalmazásával érték el.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése