Egy nyitott tetős, tűzpiros
PORSCHE.
Ugye jól hangzik? Csak hát egy kicsit más mint amire az ember elsőre gondolna pedig anno mezőgazdászok százai egy ilyenre is pont úgy csorgatták a nyálukat és vágyakoztak rá mint te kedves olvasó, egy dögös tűzpiros sportkocsira ugyanezzel a márkanévvel.
A szálak még a háború előtti időkre nyúlnak vissza amikor Hitler a Volkswagen népautó mellé megálmodta a néptraktort Volkstraktor-t is és a dolog valahogy ebben az esetben is mint a népautónál, Ferdinand Porsche tervezőasztalánál kezdett megszületni. A cél itt is, egy olcsó és nagy tömegek számára elérhető eszköz volt. Aztán ugye ott volt a II. világháború ami érthető okokból lassította a projektet ami konkrétan sülyésztőbe is került (szemben a Volkswagen népautójával) így csak ötvenes években kerül újra felszínre a tervek. A legyártott darabszám 1961-re már elérte a 16000 darabot, de 1963-ban az egész gyártósort eladták a Renault-nak. A gyártási periódus során léteztek egy, két valamint három és négyhengeres motorral szerelt típusok is 850-től egészen 3500 köbcentis hengerűrtartalommal. A típuskódok rengetegébe most nem is mennék bele a dolog bonyolultsága miatt, legyen annyi elég hogy P111 és a Junior volt a ranglétra alján és a Mester 400 -as sorozat volt a csúcs. Az itt látható képek egy Budapesten (!!!) újjászületett Porsche Junior kis-traktort mutatnak be.
|
. |
|
, |
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése