|
Borgward Hansa 1500 Cabriolet 1951 |
Kívülről
fújjuk a német presztizs márkákat, esetleg több évre visszamenőleg ezen
márkák típusait is.
Viszont volt egy márka ami ebben a körben forgott és
mamár igen kevesen emlékeznek rá...ez a Borgward
A '49-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a márka Hansa 1500 -as
típusa, nagy sikerrel. Németország háború utáni első új fejlesztésű
személygépkocsija, de ami ennél sokkal jelentősebb tény, az első ponton
karosszériás autója is. A sors csalfa játéka, ha a ponton szó szóba
kerül, mindenkinek autómatikusan a Merci jut eszébe (Mercedes 180-as és
190-es 1953-tól) pedig nem ők voltak ebben az elsők. A forradalmian új
formájú autó megvalósításának ötlete a vállalkozás tulajdonosának, Carl
Friedrich Wilhelm Borgwardnak köszönhető és hogy ne legyen a történet
túlbonyolítva a járművek a Bréma városában működő Carl F. W. Borgward
GmbH. termékek voltak és Borgward márkanéven kerültek a nagyközönség
elé.
|
Hansa 1500 (1950) |
1951 elején már a tízezredik Hansa 1500-as gördült le a gyártószalagról.
Akkoriban ez az autó volt saját kategóriájában az egyetlen, melyet
automata váltóval ("Hansa-matic") is lehetett kapni.
|
Ritka és értékes példány a kabrió |
A képeken látható feket Hansa 1500 -as kabrió igazi ritkaság, nem sok
rohangál mamár az utakon, ellenben az Isabella -val még találkozhatnak a
szerencsések egy-egy (főleg külföldi) veteránautós találkozón,
kiállításon. Köszönhető ez annak is hogy az Isabella már nagyobb
darabszámban készült és többféle kivitelben is : limusine, kombi, coupe
és kabrió.
|
|
a maszk megtévesztő lehet... |
|
...ez egy Borgward! |
|
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése