Robogó vásárlás előtt állók segítségét megcélzó rovatunk legfrissebb része most kicsit rendhagyó ajánlattal áll elő. Ez a típus, - véleményem szerint - nem igazán az átlag nagyközönségnek, felhasználónak szól. És igen, a hithű Vespások most lehet kicsit megorrolnak rám, de azt kell írnom, ez főleg az ötven köbcentis változat már nem arra való hogy, minden nap melóba rohangálós / bevásárlós és városban ingázós csataló legyen. Jó igen, láttam én is korabeli olasz filmeket ahol fürtökben lógnak vastagon a PK, PX típusok, jártam Rómában ahol mind a mai a robogózás fő alap pillére a Piaggio termékek, elsősorban a Vespák, azok viszont mondjuk már nem ezek.
Csak ha nagyon akarod!
Szóval, ma már PK-t elsősorban csak hobbicélra ideális. A cikkben látható példány a karosszériajelzés szerint egy PK 50 XL -kivitel amit 1982 és 1988 között gyártottak. A régebbi Vespák mint ez is, több dologról is messze földön híresek vagy hírhedtek voltak, ezek közül az egyik a három fokozatú markolatváltó.
Vespánk sajátossága a bal oldalon megtalálható 3 sebességes kormányváltó ami egyébként elég hosszú úton jár, az 1-est csuklónkat határozott hátrafeszítve találjuk csak meg, a hármashoz pedig egy határozott mozdulattal előre kell tekernünk a markolatot. Igazából bekattan, vált rendesen, de nem igazán pontos.
Amennyiben 50 köbcentis kategóriánál szeretnénk maradni, még mindig ez a jobb választás mert ugyan van automata váltós PK is, de ezt a kasztnit rendkívül lagymatagul viszi az. Egy másik,, de kevésbe zavaró, inkább jópofa típus sajátosság a vas-széklábra emlékeztető széles sztender, ami az eldőlést hivatott megakadályozni és igen, valóban elég stabilan is áll.
Mivel a blokk súlya rögzítési helyének megfelelően jobbra húzza a motort, a mérnökök ezt a bal oldalon egy pótkerékkel és egy indokolatlanul nagy akkumulátorral kompenzálták. Amennyiben tároló rekeszt keresnénk a motoron csak egy szép nagy kesztyűtartó szolgál erre a célra, mert az ülés alatt nem fér el semmi, felhajtásával csak a tanknyíláshoz és a porlasztóhoz férünk hozzá.
A gépen a helykínálat egy normál méretű felnőtt számára is elegendő a kormánynak pedig kanyarban sincs esélye a tértünkbe beleakadni. Summa summarum, az eredeti forma egy időtlen legenda, egyedülálló stílus ami ezt a modellt összetéveszthetetlenné és egyedivé teszi. Szerte a világon 1946 óta 17.000.000 példányban értékesítették a Vespákat. Ez a szám alkalmas arra, hogy különböző nyelvű és kultúrájú embereket összehozzon, és generációk álmát és a szabadság utáni vágyát megvalósítsa. A Vespa szerves része Európa populáris kultúra történelmének.
További ötletek és típusok robogó vásárlásához: itt a linken!
További Vespa cikkek a blogon: itt a linken!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése