Keresés ebben a blogban

2020. október 30., péntek

Trekka - egy Skoda a föld túlsó oldaláról



Egy kis országnak nagy büszkeség ha van (volt) saját, hazai gyártású személyautója, még akkor is ha azt egy kedvezőtlen törvénynek és külföldi fődaraboknak köszönhetik 


Ezt az autót 1966 és 1973 között építették 2500 példányban Új-Zélandon, műszaki alapja a Skoda Octávia volt, de a kombi változat. Mára már csak alig néhány példány maradt fent hazájában, nagy becsben tartják.

árulkodó részlet - Skoda felnin Skoda dísztárcsa

...ismerős műszerek és kormánykerék

 

Tervezői válasznak szánták a szigorúan szabályzott import törvényekre melyek a külföldről érkező új autókat rendkívül drágává tette. Valamit tenni kellett, a helyi farmereknek igénye volt egy olcsó, gyötörhető igáslónak használható járműre. A kedvezményes áron vásárolt Skoda mechanikus kit (alváz-motor-futómű) más beviteli/vámolási engedélyeztetés alá esett, az üvegszálas kasztnik már ott készültek, így a Trekka szinte a legolcsóbb jármű volt Új-Zélandon. Ennek a jólétnek az 1970-től bevezetett enyhített behozatali korlátozások vetettek véget, feloldották a szigort és a szigetországba ismét özönlöttek a különböző import autók.



A csekély legyártott darabszám ellenére is került exportra néhány Trekka, elsősorban Ausztráliába és Indonéziába. A képeken egy 1968-as autó látható, melyen kívülről is jól megfigyelhető egy-két apró részlet ami a Skoda eredetre utal, pl. a műszerfal szerelvényei, kormány, felni és dísztárcsa.

nos igen, a fényképzés időpontjában a zsúfolt terem csak egy dologra nem volt alkalmas, rendes képek készítésére :( (hatalmas eső kerekedett és a terembe viharos gyorsasággal akkor menekítették be a többi, kint is kiállított autót)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése