Egy kis országnak nagy büszkeség ha van (volt) saját, hazai gyártású személyautója, még akkor is ha azt egy kedvezőtlen törvénynek és külföldi fődaraboknak köszönhetik
Ezt az autót 1966 és 1973 között építették 2500 példányban Új-Zélandon, műszaki alapja a Skoda Octávia volt, de a kombi változat. Mára már csak alig néhány példány maradt fent hazájában, nagy becsben tartják.
![]()  | 
| árulkodó részlet - Skoda felnin Skoda dísztárcsa | 
![]()  | 
| ...ismerős műszerek és kormánykerék | 
Tervezői válasznak szánták a szigorúan 
szabályzott import törvényekre  melyek a külföldről érkező új autókat 
rendkívül drágává tette. Valamit tenni kellett, a helyi farmereknek 
igénye volt egy olcsó, gyötörhető igáslónak használható járműre. A 
kedvezményes áron vásárolt Skoda mechanikus kit (alváz-motor-futómű) más
 beviteli/vámolási engedélyeztetés alá esett, az üvegszálas kasztnik már
 ott készültek, így a  Trekka szinte a legolcsóbb jármű volt 
Új-Zélandon. Ennek a jólétnek az 1970-től bevezetett  enyhített 
behozatali korlátozások vetettek véget, feloldották a szigort és a 
szigetországba ismét özönlöttek a különböző import autók.
A csekély legyártott darabszám ellenére is került exportra néhány Trekka, elsősorban Ausztráliába és Indonéziába. A képeken egy 1968-as autó látható, melyen kívülről is jól megfigyelhető egy-két apró részlet ami a Skoda eredetre utal, pl. a műszerfal szerelvényei, kormány, felni és dísztárcsa.





Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése