.
Volkswagen K70
Ez volt az első „modern” Volkswagen, hiszen folyadékhűtéses orr-motorja az első kerekeket hajtotta. Ettől a típustól számítva a cég számára egy új területre lépett és szakított a múlttal, a bogárformával és a farmotoros boxer elrendezéssel. Létrehozták a két legkeresettebb, legnépszerűbb nevet az autópiac világában amelyek kategóriát teremtettek, azaz a Golfot és a Passatot. De előtte még buktak egy hatalmasat....ezzel.
A Volkswagen K70 a mostani VW autók szellemi elődje. Története 1965 januárjában kezdődött, amikor is megkezdték a fejlesztését még az NSU-nál, majd a projektet később a Volkswagen vette át, kompletten, cégestül. Az NSU K70-et úgy képzelték el, hogy a Wankel motoros NSU Ro 80 kisebb testvére lesz és az 1969-es genfi autókiállításra tervezték a világpremiert, de mivel már nyilvánvaló volt, hogy a VW átveszi az NSU-t, a K70 sorsa nagyon bizonytalanná vált, hiszen a méretei és az ára nagyon közel jártak az akkoriban bemutatott Audi 100-aséhoz. Aztán a VW néhány hónappal később hivatalosan is átvette az NSU céget, és hozzácsatolta az Auto Union leányvállalatához. Az illetékesek belátták, hogy a modern forma és az első meghajtás koncepciója tökéletesen megfelel az image-váltáshoz, - arról nem is beszélve hogy az elöl elhelyezett motor és az első meghajtás sokkal nagyobb utasteret eredményez, illetve a csomagtartóban is több hely marad - így a VW még nagyobb lendülettel kezdett megszabadulni léghűtéses-boxer skatulyájától ami addigra már kezdett túlságosan
Mivel mindösszesen csak 210 000 példányt gyártottak belőle, sosem volt meghatározó látvány az utakon és ma sem az, egy-egy veterános rendezvényen. Konkrétan, ahogy mondani szokás - nagyítóval kell keresni - ha látni akarsz egy ilyet élőben. Ezért is nagy szó hogy a hazai autós rendezvényeken felbukkant ez a példány ami ráadásul a napjainkban tomboló retró Vw-s tuning vonalat viszi tovább, sikerrel. Szóval ez egy olyan fehér holló a mi még a fehér hollónál is ritkább, csak metálkékben :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése