V8-as, sokliteres (8200 ccm) és mondani sem kell, amerikai. Viszont nem afféle amire sokan gondolnának ezeket az adatokat meghallva. Ez nem egy autót, teherautót hajtott anno a rock and roll idején, de még csak a nem is a nagy szeszcsempészet idején szolgált valami közúti járműben.
Nem bizony, ez a motor egy repülőgépet hajtott méghozzá jóval korábban, 1915-ben !
Az OX-5 -ös volt az első amerikai tervezésű motor ami elérte a mai fogalmak szerinti tömegtermelést, széles körben elterjedt, számos korabeli légi jármű használata az első világháború idején. Ezek közül talán a leghíresebb a JN-4 "Jenny " kétfedelű volt.
A motor legelső példányai 1910-re készültek el, a tervezőcsapatban olyan nevekkel mint pl.Charles Manley akinek korábbi alkotása a Manley-Blazer motor ami 16 évig tartotta a rekordot a legjobb fajlagos teljesítmény, teljesítmény-tömeg arány kategóriában.
Műszaki adatok (OX-5) :
- Típus: 8-hengeres vízhűtéses, 90 ° -os hengerelrendezés
- Furat: 102 mm
- Löket: 127 mm
- Hengerűrtartalom: 503 in ³ (8,2 liter)
- Hossz: 1441,5 mm
- Szélesség:755,5 mm
- Magasság: 933,5 mm
- Száraz tömeg: 177 kg
- Üzemanyag-fogyasztás: 8.0 US gal / óra (30,8 l / óra) 75%-os teljesítmény leadásánál
- Üzemanyag rendszer Duplex Zenith porlasztó
- Olaj rendszer : 3 literes olajteknő
- Hűtőrendszer : Vízhűtéses
Teljesítmény:
- 90 LE (67 kW) 1400 rpm
- 105 LE (78 kW) 1800 percenkénti fordulatszámmal rövid ideig
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése