Toyota Corolla GT (AE86)
Kell hogy legyen benne valami, kell hogy valamit nagyon tudjon ez a típus. Hiszen ez a '83-'87 között készült Corolla sorozat egy középkategóriás családiautó-paletta része volt, túlzottan még szépnek sem mondanám, a Karotta-féle kétajtós lépcsős hátút meg különösen nem :-)
Szóval, nem szép, nem túl gazdaságos (az 1,6-os fénykorában is benyelte a 10-11 litert) és az idő múlásával tudjuk, a korrózióvédelmét sem vitték túlzásba a japánok. De valaminek akkor mégis csak kell lennie benne hogy 30 évvel a bemutatása után is világszerte rajonganak érte, imádják. Ha rövidre akarnám zárni ezt a posztot azt írnám, nézz rá ezekre a képekre. Érted már? Ennyi, viszont látásra!
....de ha kicsivel bővebb bejegyzést akarnék ide, akkor még beleírnám azt is hogy könnyen tuningolható 1,6-os 16 szelepes és 123 lóerős motor, orrmotor - hátsókerékhajtás, gyári speerdifi, alig 900 kiló amit versenycélokhoz még bőven tovább lehet csökkenteni, stb, stb. Apropó, meg is érkeztünk a lényeghez: versenycélok = drift.
nyugi, van balkormányos változat is :) |
És ha már versenyzés, ha már AE86 még egy fontos dolgot meg kell
említeni. Lehet kicsit erősnek hangzik elsőre egy Bugattihoz mérni egy
Toyotát, de a háború előtti Bugattiknak nagy
erőssége volt a megbízhatósága. Az olyan fokú megbízhatósága és talán
lehet a kétarcúság jobb szó lenne ide, hogy az amatőr versenyző
(akkoriban szinte 99%-ban mindenki az volt, csak a kiváltságosak
lehettek egy-egy gyári istállónál) a hétköznapokon használták az autót
és a hétvégén elmentek egy-egy versenyre, csillagtúrára amit esetleg
meg is nyertek vele, majd a verseny végén hazagurultak a vassal. Ugyanaz
az autó, két merőben eltérő felhasználási mód, mégis problémamentes,
biztos használhatóság és garantált siker. Teccik érteni? Van egy
hátsókerekes sperr-difis Toyotád, hétvégén kimész vele driftelni
valamelyik környékbeli pályára vagy lezárt reptéri betonra, üveghangon
pörgeted a motort órákon át, majd néhány óra múlva ugyanezzel az autóval
a dugóban ácsorogva araszolsz a városban, hazafelé. Na ezt nem tudja
sok autó utána csinálni és ezért lesznek az ilyen típusok vágyott
ikonok, legendák. Persze a képeken látható példány erre a néhány utolsó
soromra erős cáfolat - ezzel már nem araszolsz a városi dugóban. Na
persze nem azért mert nem bírná, hanem mert ez ahhoz már túlzottan
szénné van tuningolva, ez már bizony egy profin megépített versenygép.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése